همشهری آنلاین: ساخت 25 درصد از قطعات قطارهای مترو تهران در داخل انجام می‌شود.

مهندس ربیعی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: از حدود چهار سال پیش عملیات ساخت برخی از قطعات الکترونیکی و مکانیکی قطارهای مترو درایران آغاز شد و اکنون امکان ساخت 25 درصد از قطعات قطارهای مترو در داخل کشور وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر حدود 200 شرکت ساخت قطعات با شرکت مترو تهران همکاری دارند و قطعات مصرفی قطارهای مترو مانند لنت ترمزها در داخل کشور تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: تنوع قطعات مورد نیاز زیاد است اما با توجه به محدود بودن قطارها، تعداد قطعات مورد نیاز زیاد نیست.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو در ادامه افزود: تمام شرکت‌های قطعه‌ساز می‌توانند برای ساخت قطعات جدید و مورد نیاز قطارها با شرکت مترو همکاری کنند و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت مترو تهران و یا نمایشگاه دایمی ساخت قطعات داخلی قطارهای مترو واقع در طبقه همکف شرکت بهره برداری مترو از انواع قطعات تولید شده بازدید کنند و از قطعات مورد نیاز آگاه شوند.

مهندس ربیعی برافزایش ساخت قطعات قطارهای مترو تاکید کرد و گفت: هرچه در بومی کردن ساخت قطعات قطارهای مترو پیش برویم با مشکلات کمتری مواجه و در توسعه مترو موفق‌تر خواهیم بود.

وی در پایان ضمن بیان آنکه 40 درصد تاخیرهای مترو به دلیل نقص فنی قطارهای فرسوده‌ای است که بیش از حد کار کرده‌اند اظهار کرد: بخش عمده‌ای از قطارها فرسوده هستند و نیاز به تعمیرات اساسی دارند که در این میان ساخت قطعات مورد نیاز قطارها در داخل کشور می‌تواند تاثیرات مثبتی را به دنبال داشته باشد.

برچسب‌ها