همشهری آنلاین: صدراعظم آلمان و رییس جمهوری روسیه در تماس تلفنی درباره موضوع اختلاف نظر بر سر برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران با یکدیگر گفت و گو کردند.

به گزارش ایرنا، اولریش ویلهلم، سخنگوی دولت آلمان روز سه‌شنبه (20 آذر) در یک کنفرانس خبری در برلین با اعلام این مطلب افزود: آنگلا مرکل و ولادیمیر پوتین در این گفت وگوی تلفنی که شامگاه روز دوشنبه انجام شد، دیدگاههای خود را در زمینه برنامه اتمی ایران با یکدیگر مورد تبادل نظر قرار دادند.

ویلهلم به نقل از صدراعظم آلمان در این تماس تلفنی گفت: لازم و منطقی است که مذاکرات با ایران در قالب "گروه ‪ "۵+۱‬و با هماهنگی بیشتر بین اعضای این گروه ادامه یابد.

بر خلاف آلمان و برخی کشورهای اروپایی، روسیه به همراه چین بارها اعلام کرده‌اند، مخالفت تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گفته سخنگوی دولت آلمان، رهبران سیاسی روسیه و آلمان همچنین در این تماس تلفنی درباره بحران کوزوو نیز اعلام کردند تحت هر شرایطی باید از تشدید اوضاع در منطقه بالکان جلوگیری شود.

در حالی که اتحادیه اروپا و آمریکا خود را آماده به رسمیت شناختن استقلال کوزوو در ماه جاری میلادی می‌کنند، مقامات مسکو بشدت در این زمینه هشدار داده و اعلام کرده‌اند چنین اقدامی موجب بی‌ثباتی کل منطقه غرب بالکان خواهد شد.