براساس گزارش CNN، در اواخر سال 2016، دو هكر به اطلاعات كاربري 57 ميليون نفر از مشتريان اوبر، اطلاعاتي نظير نامها، آدرس ايميل و شماره تلفن دسترسي پيدا كردند. هكرها همچنين به شماره گواهينامه 6000 راننده اوبر در آمريكا دسترسي پيدا كردند.
اين شركت باوجود آگاهي از اين نشت اطلاعاتي مقامات يا مشتريان خود را نسبت به اين موضوع آگاه نكردهاست. خسروشاهي كه در ماه آگوست مديريت شركت اوبر را به عهده گرفت، اعلام كرده است كه درحال تحقيق است تا دريابد چرا اين شركت مقامات و قربانيان را نسبت به اين حمله سايبري آگاه نكردهاست. به گفته خسروشاهي دو فردي كه در آن زمان مسئول اين كار بودند ديگر در اين شركت فعاليت ندارند. خسروشاهي ميگويد شركت اوبر اكنون مقامات را از اين رويداد آگاه كردهاست.
به گزارش بلومبرگ جو سوليوان مدير امنيت اوبر ديگر در اين شركت فعاليت ندارد. خسروشاهي در بيانيهاي اعلام كرد به محض آگاهي از اين رويداد اقدامات مورد نياز براي ايمنسازي دادهها و جلوگيري از دسترسي غيرقانوني به اطلاعات افراد انجام گرفتهاست. به گفته وي افرادي كه اطلاعات آنها نشر پيدا كرده به مرور شناسايي شده و اطلاعات نشت پيدا كرده درباره آنها از بين رفتهاست و همچنين محدوديتهاي امنيتي بيشتري براي سيستم ذخيره ابري اين شركت اجرا كردهاند.
اوبر اعلام نكرد هكرها چگونه اين شركت تضمين دادهاند كه اطلاعات به سرقت رفته را نابود كردهاند،اگرچه بلومبرگ ميگويد اين شركت براي نابودي اطلاعات 100 هزار دلار پرداخت كردهاست، اما اوبر اين موضوع را تاييد نميكند. اين شركت ميگويد هيچ تاريخ تولد، اطلاعات مكاني و كد امنيت اجتماعي توسط هكرها دانلود نشدهاست و اين شركت كارتهاي اعتباري رانندگاني كه شماره گواهينامه آنها هك شده را به صورت رايگان كنترل ميكند.
انتشار اين خبر براي شركت اوبر كه در تلاش است وجهه خود را در جامعه بهبود بخشد ضربه مهلكي به شمار ميرود زيرا اين شركت طي سالهاي اخير با جنجالهاي قضايي زيادي مواجه شدهاست.