همشهری آنلاین: سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلساتی با حضور معاونان سران ۳ قوه به‌منظور پیگیری مشکلات موسسات مالی و اعتباری خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهروز نعمتی در حاشیه نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی که پس از اتمام جلسه ۲ ساعته غیرعلنی با رییس کل بانک مرکزی برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح برخی مسائل مطرح شده در این جلسه غیرعلنی پرداخت و گفت: در این جلسه آخرین وضعیت موسسات مالی و اعتباری مورد بررسی قرار گرفت و همچنین در مورد مشکلاتی که در نحوه پرداخت پول سپرده‌گذاران وجود دارد، مباحثی مطرح شد.

وی افزود: اقدامات بسیار خوبی که در راستای حل مشکلات موسسات مالی و اعتباری در هر ۳ قوه انجام شده و خواست نظام و سران قوا نیز بر این استوار است که این مشکلات هرچه سریع‌تر مرتفع شود.

نماینده اصولگرای تهران در مجلس در ادامه یادآور شد: موضوع پرداخت معوقات به سپرده‌گذاران کاسپین تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در دستورکار قرار گرفته است و آقای سیف نیز گفت که تاکنون ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از طرف بانک مرکزی به سپرده‌گذاران تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: این رقم بیش از ۹۸ درصد مجموعه سپرده‌گذاران بوده است و سپرده ۲ درصد باقی‌مانده که بالای ۲۰۰ میلیون تومان است که آن هم قرار است در اسرع وقت پرداخت شود.

وی افزود: البته بخشی از پول برخی از سپرده‌گذاران بالای ۲۰۰ میلیون تومان نیز در حال پرداخت است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: در این جلسه همچنین قرار شد، سپرده افراد در سایر موسسات مالی تا ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شود و این کار در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته است.

او اضافه کرد: مجموعه این پرداخت‌ها ۹۵ درصد کل سپرده‌ها خواهد بود و در این راستا امیدواریم ۵ درصد باقی‌مانده نیز با تدبیر سران ۳ قوه و به‌ویژه با همکاری قوه قضاییه انجام شود.

نعمتی در پایان گفت: همچنین قرار است جلساتی میان معاونان سران ۳ قوه یعنی آقایان اسحاق جهانگیری، مسعود پزشکیان و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای) با ولی‌الله سیف رییس کل بانک مرکزی برگزار شود.