همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۹ گفت: طی یک هفته گذشته هزارو ۱۹۲ نفر از شهروندان این منطقه در خصوص نحوه تفکیک پسماندها آموزش دیده‌اند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مهرداد زنگنه فر با اعلام این خبر افزود: این آموزش‌ها از طریق مراجعه کار‌شناسان اداره بازیافت این حوزه به منازل شهروندان، مراکز بهداشتی، تجاری و مراکز عمومی و فرهنگی از جمله مدارس، مهدهای کودک، خانه‌های مشق، خانه‌های سلامت و خانه‌های علم و زندگی صورت گرفته است.

به گفته وی بخشی از این آموزش‌ها از طریق ایجاد غرفه در مقابل مدارس و سرای محلات همراه با توزیع بروشور و کیسه بازیافت انجام شده است.

این مسئول در بخش دیگری بیان کرد: از آغاز فعالیت آموزشی تفکیک پسماند‌ها در راستای تحقق طرح کمپین آسمان آبی زمین پاک، مالکین مراکز تجاری و خرید که با بیشترین زباله خشک روبرو هستند با نحوه تفکیک پسماند‌ها و اهمیت آن‌ها در حفظ پاکی محیط‌زیست آشنا شده‌اند.

معاون شهردار منطقه افزود: بیشترین مرکز تجاری در خیابان‌های بدر، احسانی وجود دارند که کار آموزش تفکیک پسماند‌ها در این مراکز نیز در حال انجام است. در مرحله بعدی نیز آموزش‌ها به مالکین مرکز تجاری واقع در خیابان های مذکور داده می‌شود.

به گفته زنگنه‌فر اين روند آموزشي به طور مستمر و منظم جهت بهبود مستمرسيستم تفكيك از مبداء پسماندهاي شهري در راستاي مراقبت از محيط زيست ادامه دارد.