همشهری آنلاین: مجتبی گلیج به مدال طلا و یونس امامی به مدال برنز رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان در لهستان دست یافتند. تیم ایران در پایان این مسابقات صاحب یک مدال طلا و دو مدال برنز شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسابقات چهار وزن دوم پيكارهای کشتی آزاد زیر 23 سال جهان روز یکشنبه (5 آذر) در شهر بیدگوشچ لهستان برگزار شد و در پایان مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و یونس امامی در وزن 65 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

در وزن 65 کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 12 بر 1 میهایل گئورگیف از بلغارستان را مغلوب کرد و در دور سوم با نتیجه 11 بر 0 یونیزاوا از ژاپن را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد، اما در این مرحله مقابل باجرانگ، قهرمان آسیا و نایب قهرمان بازی‌های آسیایی از هند با نتیجه 9 بر 4 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 6 بر 4 یاووز از ترکیه را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج در دور اول با نتیجه 12 بر 2 گئورگی نوگایف از اسلواکی را مغلوب کرد و در در دور دوم واسیلی کاراس از رومانی را با نتیجه 11 بر 0 شکست داد. گلیج در دور سوم رسول ماگومدوف از روسیه را با نتیجه 10 بر 3 پشت سرگذاشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. در این مرحله و برای حضور در دیدار فینال با نتیجه 8 بر 4 مورازی مچیدلیدزه از اوکراین را از پیش رو برداشت و به فینال رسيد. وی در این دیدار دزیانیس خرامیانکوف از کشور بلاروس را با نتیجه 10 بر 0 شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

بدين ترتيب نمایندگان کشورمان با کسب یک مدال طلا و دو مدال برنز به کار خود در رقابت‌های کشتی آزاد زیر 23 سال جهان (امیدها) پایان دادند.