صبح روز گذشته، یکی دیگر از بناهای ناایمن مرکز تهران که محل انبار لاستیک است، پلمب شد تا تعداد بناهایی که در تهران طی یک‌ماه اخیر به‌دلیل پرخطر بودن پلمب شده‌اند، به بیشتر از انگشتان دو‌ دست برسد.

 البته برخي از ساختمان‌هاي تجاري با فرصتي 6ماهه‌اي كه دريافت كرده‌اند مجددا بازگشايي شده‌اند تا نسبت به ايمن‌سازي بنا اقدام كنند. به گزارش همشهري به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 12، در اين بين صبح ديروز در منطقه 12تهران گاراژ نظري به‌دليل عدم‌رعايت اصول ايمني، نداشتن تجهيزات و انبار مقادير بسيار زيادي لاستيك و مواد قابل اشتعال بالقوه پلمب شد.

اين بنا كه در خيابان ري قرار دارد پيش از اين از سازمان آتش‌نشاني در چند نوبت اخطاريه دريافت كرده بود كه سرانجام به‌دليل بي‌اعتنايي مالك به دستور قاضي مرتضي تورك، معاون دادستاني تهران و عوامل نيروي انتظامي و شهرداري تعطيل شد.

اين گاراژ طبق دستورالعمل سازمان آتش‌نشاني جزو بناهاي ناايمن تهران با اولويت درجه اول قرار دارد. در همين ارتباط پيمان حسين محسني، شهردار منطقه 12گفت: در راستاي ايمن‌سازي محدوده قلب تهران و تحقق شعار محوري «زندگي بدون خطر» و طبق مصوبه كارگروه رفع خطر و ايمن‌سازي، با اخذ دستور مقام محترم قضايي، گاراژ و انبار نظري در خيابان ري پلمب شد.

وي با اشاره به اينكه گاراژ و انبار نظري طبق دستورالعمل‌هاي سازمان آتش‌نشاني در اولويت يك خطر قرار گرفته بود، افزود: كارگروه رفع خطر و ايمن‌سازي‌ منطقه 12عزم جدي دارد تا نسبت به ايمن‌سازي‌ و رفع خطر املاك ناايمن با بهره‌گيري از تمامي ابزار قانوني تا حصول ايمني كامل براي شهروندان اقدام كند.