همشهری آنلاین: اردوگاه کارآفرینی کشور در مجموعه شهربانو بوستان بزرگ ولایت میزبان دختران ۷ تا ۱۲ ساله است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حمید بهرامی معاون اجتماعی و فرهنگی شهردارمنطقه با اعلام این مطلب گفت: این اردوگاه به عنوان نخستین اردوگاه کار آفرینی در کشور ویژه دختران 7تا 12 ساله راه اندازی شده و میزبان سایر دانش آموزان از مناطق و حتی شهرهای دیگر است.

وی ادامه داد: هدف از برپایی این اردوگاه ارتقای دانش و بینش کودکان در مورد مشاغل، ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد کسب و کار، تشویق دانش آموزان مستعد در زمینه کارآفرینی، توسعه فضای تعامل، همفکری و خلاقیت، امکان ارتباط بین افراد خلاق، ایده پردازو... است.

بهرامی با اشاره به بازدید رایگاه از این اردوگاه اظهار داشت: دختران دانش آموز مدارس طبق برنامه زمان‌بندی شده در گروه‌های 60 نفره در این اردوگاه حاضر می‌شوند و به صورت عملی به استعدادیابی آنها پرداخته می‌شود.

معاون شهردار منطقه خاطر نشان کرد: در این اردوگاه در قالب کارگاه‌های تئوری و عملی ضمن آشنایی با کسب و کاربا مشاغل خدماتی، صنعتی، کشاورزی و ... آشنا می شوند و ضمن استفاده از ابزارها و تجهیزات، هر شغل و کار را در فضایی واقعی تجربه می‌کنند.

این مسئول یاد آور شد: در این اردوگاه دانش آموزان با فعالیت اقتصادی متناسب با علاقه خود درآمد زایی خواهند داشت و در نهایت با همین درآمد نمادین از فروشگا اردوگاه خرید می‌کنند.