همشهری آنلاین: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۹ از توانمند سازی اجتماعی مددجویان رهایی یافته از اعتیاد و کسب مهارت‌آموزی آنها در مجتمع بهاران این منطقه خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حمید بهرامی با اعلام این خبر گفت: در مجتمع توانمندسازی بهاران، خدمات اسکان، ارائه خدمات بهداشتی، تغذیه‌ای و درمانی، اصلاح رفتار، حرفه و مهارت‌آموزی، اشتغالزایی، بازگشت به خانواده و جامعه و پیگیری وضع مددجو ارائه می‌شود.

معاون شهردار منطقه با اشاره به اینکه این مرکز می‌تواند پایگاه مناسبی برای حمایت و پشتیبانی از افراد آسیب دیده باشد،تصریح کرد: در این مجتمع امکاناتی از قبیل حمام، آرایشگاه، رختکن، سرویس بهداشتی، نمازخانه و کتابخانه، خوابگاه، واحد مددکاری، غذاخوری، کارگاه توانمندسازی و مهارت‌آموزی، اتاق ورزش، سرگرمی و فراغت، فضای باز و هواخوری در نظر گرفته شده است.

بهرامی با اشاره به حمایت‌های روانی و روحی مددجویان اظهار کرد: در این مجتمع روان پزشک، روانشناس و مددکاران اجتماعی علاوه بر ارائه خدمات به مدجویان به شناسایی خانواده‌های این افراد و تشویق آنان برای حضور و شرکت در جلسات مشاوره و مددکاری می‌پردازند.

وی بیان کرد: مددجویان در این مرکز علاوه بر آموزش تهیه و تزئین ست رومیزی، شمع‌سازی، دوخت لباس‌های فرم سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف و... به تولید آنها نیز می‌پردازند و حق الزحمه دریافت می‌کنند.

این گزارش می‌افزاید ورود معتادان پس از ترک اعتیاد به مجموعه بهاران به صورت داوطلبانه است و افراد در این مرکز پس از گذراندن دوره های کار آفرینی، حرفه آموزی، برگزاری جلسات مددکاری و مشاوره برای ورود به بازار کار آماده می شوند.

این مجتمع در بزرگراه تند‌گویان، خیابان میعاد جنوبی، انتهای خیابان دانشگاه قرار دارد و شماره 55545666 راه ارتباطی شهروندان با این مجتمع است.