به گزارش ایرنا، دكتر علیرضا رهایی در اين باره گفت: با وجود فضای شدید رقابتی و همچنین نگرش و انتخاب آگاهانه داوطلبان، باید با آیندهنگری و تدوین برنامههای مدون نظیر ساماندهی رشتهها و بهینهسازی تشکیلات دانشگاهی، ایجاد رشتههای جدید به ویژه مجموعههای بینرشتهای و مهارتی، حذف رشتههای مشابه و موازی از واحدهای مجاور و توسعه رشتهها بر اساس طرح آمایش آموزش عالی، شرایط حرکت در مدار پیشرفت را تسهیل کرده و درکنار آن ارتقای کیفیت دروس، ارائه خدمات مطلوب آموزشی، رعایت سرفصلها و برگزاری دورهها و کارگاهها به خصوص در حوزه آموزشی را به عنوان یک اصل مدنظر قرار داد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تغییر نگرش جامعه نسبت به پذیرش دانشگاهها، اظهار کرد: امروز داوطلبان با رصد کامل شرایط و امکانات دانشگاهها و همچنین در نظر گرفتن آینده رشتهها، رشته تحصیلی و محل تحصیل خود را انتخاب میکنند، از این رو باید با تحلیل دقیق شرایط و مسیر حرکت، توجه به اسناد بالادستی نظیر سند چشمانداز ایران در سال 1404 و نقشه جامع علمی کشور، ارزیابی شرایط رشتهها و ساماندهی آنها، اصلاح ساختار اداری و اجرایی دانشگاههای هر استان و همدلی و همکاری در قالب یک حرکت جمعی بتوانیم منتخب بلامنازع داوطلبان در این فضای رقابتی باشیم.
رهایی، افزایش کیفیت آموزشی را مهمترین رمز ماندگاری دانشگاه دانست و تصریح کرد: نگاه ما باید متناسب با فضای اشتغال حال حاضر کشور باشد و در کنار ایجاد رشتههایی با جذب حداکثری بالا باید به دنبال راهکارها و ایدههایی جدید برای جذب دانشجویان نخبه و با استعداد باشیم، چون دانشگاه آزاد اسلامی از اعضای هیات علمی توانمند و با تجربه، فضای آموزشی مناسب و امکانات بسیار خوبی در مقایسه با سایر دانشگاهها بهره میبرد.
دانشگاه آزاد اسلامی دارای 400 واحد آموزشی و حدود یک میلیون و 600 هزار دانشجو در سراسر کشور است.