به گزارش ایلنا، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور در صحن شورای شهر به سوالات اعضا پاسخ داد.
پورسیدآقایی در ابتدا در خصوص سرانجام خط 7 متروی تهران گفت: در جلساتی که با پیمانکار برگزار کردیم، قرار بر این شد که هواکشها تا پایان خردادماه و سیگنالینگها تا پایان اردیبهشت و بحث سیستم اطفای حریق تا پایان خردادماه تحویل داده شود. همچنین برای این امر 170 میلیارد تومان اعتبار لازم است که ضمن تفاهمی که میان معاونت مالی شهرداری و بانک شهر صورت گرفته است قرار شد این هفته 100 میلیارد تومان از محل واگذاری زمین به بانک شهر تعلق گیرد تا بانک هم تزریق منابع به خط 6 و 7 را آغازکند.
پورسیدآقایی در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ مخالفتی با تاکسیهای اینترنتی ندارد گفت: ما مخالفتی با تاکسیهای اینترنتی نداریم و به دنبال تقویت آنها هستیم اما طبق قانون مسئولیم چرا که شاهد وجود نابسامانی در این حوزه هستیم.
او ادامه داد: در تهران 22 شرکت تاکسی اینترنتی فعال است که فقط نام 2 مورد معروف آن را شنیدهاید و تاکنون دو بار رانندگان این دو شرکت تحصن کردهاند. از سوی دیگر شاهد بحران کوچک تاکسیهای شهرستانی به تهران برای فعالیت در این شرکتهای اینترنتی هستیم و کنترل شرکتهای تاکسی اینترنتی جزو الزامات قانونی ما است.
معاون شهردار تهران در ادامه درباره راهکار حل معضل آلودگی هوای تهران گفت: اگر قرار است تهران را از آلودگی نجات دهیم باید کامیونهای فرسوده جمع آوری شوند. ما پیشنهاد دادیم سن فرسودگی کامیونها از 20 سال به 15 سال کاهش یابد و این در حالی است که در تهران کامیونهایی داریم که بالای 50 سال عمر دارند. در هر صورت جمعآوری خودروهای فرسوده دیزلی فقط در دست شهرداری تهران نیست و به عزم ملی نیاز دارد.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه طرح معاینه فنی جدید از اول آذرماه آغاز شده است گفت: سال گذشته سازمان حفاظت از محیط زیست معیارهای معاینه فنی را افزایش داد اما کسی زیر بار اجرای آن نمیرفت. گفته میشد اگر معیارهای جدید اعمال شود نیمی از خودروها مردود خواهند شد اما ما از اول آذرماه معاینه فنی را با معیارهای جدید شروع کردیم.
او با اشاره به موضوع موتورسیکلتها گفت: خوشحال هستیم که رئیس مجلس شورای اسلامی هم دیشب صراحتا در برنامه تلویزیونی به این مساله اشاره کرد که موتورسیکلتهای دیزلی شش برابر خودرو آلودگی ایجاد میکنند اما متاسفانه شاهد هستیم که وزارت صنعت و معدن هیچ اقدام جامعی برای تبدیل کارخانههای موتور دیزلی به موتور برقی ندارد.
او ادامه داد: شورا در گذشته تصویب کرده است که برای هر موتور برقی 2میلیون تومان به صاحبان کمک شود اما با توجه به بودجهای که داریم فقط از پس تامین 2هزار موتور برمیآییم و این در حالی است که چندین میلیون موتور سیکلت در تهران وجود دارد. با این حال کارهای محدودی را در شهرداری آغاز کردهایم.
پورسیدآقایی در ادامه درباره وضعیت اتوبوسهای جنوب شهر تهران گفت: اتوبوسهای جنوب شهر تهران وضعیت مناسبی دارند و اکثرا گازسوز هستند. این امر که کیفیت اتوبوسهای جنوب تهران مناسب نیست صحت ندارد. فراموش نکنیم وضعیت آلودگی شمال تهران هم همچون جنوب تهران نامناسب است. در حقیقت صبحها شمال تهران آلایندهتر از جنوب آن است.