همشهری آنلاین: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی از کاهش دما در نیمه شمالی کشور خبر داد و گفت: در روزهای پایان هفته برف و باران ۱۷ استان کشور را در بر می‌گیرد.

به گزارش مهر، احد وظیفه با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از صبح پنج شنبه گفت: برای تعطیلات پیش رو در بیشتر استان‌های کشور هوای بارانی و در ارتفاعات و جاده‌ها کولاک برف پیش بینی می‌شود. با توجه به اینکه تغییر توده هوا در کشور رخ می‌دهد، وزش باد کولاک به همراه دارد.

وی ادامه داد: براساس نقشه‌های پیش‌بینی از روز پنج شنبه برای استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان،بخش‌هایی از خراسان شمالی، همدان، لرستان، زنجان، قزوین،ایلام، شمال خوزستان، کهگیلویه، کرمانشاه، سمنان و تهران بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی افزود :روز جمعه بر شدت بارش‌ها افزوده شده و بیشترین بارش را در استان های گیلان و مازندران شاهد هستیم. بارش در جاده های کوهستانی این استان‌ها به همراه تهران و سمنان به شکل برف است. رانندگان باید منتظر کولاک برف در جاده‌های کوهستانی باشند و علاوه بر رعایت قانون،تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به سرد شدن هوا گفت: در سه روز پایانی هفته دمای هوا کاهش می‌یابد. این درحالی است که امروز حداقل دمای هوا در تهران به ۱ درجه بالای صفر رسید اما کرمان دمای منفی ۱۲ درجه زیر صفر را تجربه کرد.