همشهری آنلاین: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: عملیات این سازمان پس از تکمیل اسکان موقت در کرمانشاه به پایان می‌رسد.

به گزارش ايسنا، مرتضی سلیمی درباره آخرین اقدامات مربوط به امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر ستادهای فرعی را تحویل استان داده‌ایم و همچنین در کنار این فعالیت‌ها تیم‌های درمانی و حمایت روانی ما نیز از 8 استان در مناطق فعالیت می‌کنند. به جز این تیم‌ها 230 نفر از نیروهای هلال‌احمر استان کرمانشاه در مناطق مستقر هستند و امدادرسانی را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای اقلام مورد نیاز خانواده‌های زلزله زدگان وجود دارد،‌ گفت: اولویت ما توزیع بسته‌های غذایی یک ماهه برای دی‌ماه است که این بسته‌های غذایی شامل 10 کیلو برنج، 4 بطری 900 گرمی روغن، قند، شکر ،چای، حبوبات و کنسروجات است.

سلیمی در پاسخ به این سوال که چه زمانی عملیات در مناطق زلزله زده به پایان می‌رسد، افزود: ما تا زمان تکمیل اسکان موقت در کنار خانواده‌ها هستیم و حمایت‌های روانی و درمانی را انجام می‌دهیم و پس از آن، پایان عملیات را اعلام خواهیم کرد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد اینکه چه زمانی اسکان موقت تکمیل می‌شود، اظهار کرد: بر اساس قولی که مسوولان داده‌اند، قرار است این کار دو ماهه انجام شود که تاکنون حدود 25 روز از آن گذشته است. ضمن اینکه توزیع کانکس‌ها سرعت خوبی داشته و امیدواریم که به زودی اسکان موقت تکمیل شود.

سلیمی همچنین تأکید کرد: جمعیت هلال‌احمر در بحث اسکان موقت، در مناطق زلزله زده مسوولیتی را به عهده ندارد.