همشهری آنلاین: در ادامه دهمین دوره رقابت‌های تیراندازی قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک نوجوانان تیم دختران ایران در رده سنی جوانان به عنوان دومی آسیا دست یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، در دهمین دوره رقابت های تیراندازی سلاح‌های بادی قهرمانی آسیا و مسابقات کسب سهمیه المپیک نوجوانان، دختران شایسته کشورمان در جدال با مدعیان آسیایی به مقام دومی آسیا دست یافتند.

تیم چین با امتیاز 1246.6 در جایگاه اول ایستاد، ایران با 1243،0 به مقام دوم دست يافت و هند با 1238.1 در جایگاه سوم ایستاد.
همچنين امیرسیاوش ذوالفقاریان موفق شد سهمیه المپیک نوجوانان را به دست آورد.

این ورزشکار کشورمان در شرایطی به این موفقیت رسید که تا لحظات پایانی مسابقه فینال، روی سکوی آسیا بود، اما به دلیل استرس و فشار روحی و روانی از رسیدن به مدال بازماند و با کسب سهمیه المپیک به کار خود پایان داد.

نکته قابل توجه در این میان عدم اطلاع وی از کسب سهمیه المپیک بود. وی پس از خروج از خط و زمانی که مسابقه را ترک کرد متوجه شد سهمیه المپیک آرژانتین را به دست آورده است.


407 ورزشکار از 27 کشور آسیایی در رقابت‌های تیراندازی قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک نوجوانان حضور دارند. این مسابقات به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود.