همشهری آنلاین: عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری هر چه سریعتر لایحه بودجه خود برای سال ۹۷ را ارائه دهد، گفت: باید ردیف درآمد پایدار شهرداری بازنگری شود.

 به گزارش همشهري آنلاين، مرتضي الويري با بيان ايكه بايد رديف‌هاي درآمد پايدار شهرداري در لايحه بودجه بازنگري شود، گفت: 

از آنجا که رویکرد شورای شهر در برنامه پنجم توسعه و گسترش منابع پایدار ناشی از عوارض و بهای خدمات است، این رویکرد مستلزم بحث‌های کارشناسی و فنی در شورای شهر تهران است.

رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر افزود: بنابراين شهرداری با فوریت و هر چه سريع تر نسبت به ارسال لوایح مرتبط اقدام کند تا در صحن شورا و کمیسیون‌ها زمان کافی جهت بررسی، اعلان نظر و تصمیم‌گیری وجود داشته باشد چرا كه تأخیر در ارسال لوایح، عوارض و بهای خدمات، پیش‌بینی منابع و درآمدهای ناشی از این مصوبات، بودجه ۱۳۹۷ را با چالش مواجه می‌کند.
  • برخورد با مقصران حادثه اشترانكوه

همچنين محمدجواد حق‌شناس در نطق پیش از دستور خود درباره حادثه كولاك برف در اشترانكوه و كشته شدن برخي كوهنوردان گفت: حادثه هولناک درگذشت ۱۰تن از کوهنوردان، مجموعه‌ای از بهترین و ورزیده‌ترین فرزندان و جوانان این سرزمین در ارتفاعات اشترانکوه موجب اندوه عمیق شده است.

عضو شوراي شهر افزود: متأسفانه به مرگ عزیزانمان در چنین حوادثی عادت کرده‌ایم، فرقی نمی‌کند طبیعی و غیرطبیعی (زلزله، سیل، آتش‌سوزی، تصادف، قطار، سقوط هواپیما و مرگ دسته‌جمعی جوانان در کوه)؛ چه کسی پاسخگوی افکار عمومی است؟ تا چه زمانی این سرزمین باید چنین ضایعات دلخراشی را متحمل شود؟

حق‌شناس  افزود: وزارت ورزش و جوانان، دادستان کل، فدراسیون کوهنوروی با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای برخورد با مقصرین این حادثه هر چه سريعتر اقدام كنند.