همشهری آنلاین: رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه درباره کافه نادری در فضای مجازی واکنش‌های تند و تیزی شد، گفت: از رئیس ستاد اجرایی فرمام امام تشکر می‌کنم چرا که این ارگان در این ماجرا واقعا مظلوم واقع شد.

به گزارش همشهري آنلاين، محسن هاشمی با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه امروز اعضای شورای شهر تهران درخصوص حواشی تخریب کافه نادری گفت: در اين باره عجله شده و سوءتفاهمی آن هم در فضای مجازی ایجاد شده چرا كه مالك قصد تخريب آن را ندارد.

وي افزود: باید بگویم حسن نیت و یا شیطنت برخی افراد، موجب واکنش‌های تند و تیز شد که البته از رییس ستاد اجرایی فرمان امام تشکر می‌کنم  چرا كه ستاد اجرایی فرمانده امام (ره) مظلوم واقع شد چراکه هیچ قصدی برای تخریب نداشته است و حتی در صحبت کوتاه این ملک را از لیست مزایده خارج کرده است.

هاشمي تصريح كرد: البته سازمان‌های دولتی براساس قانون حق دارند که ساختمان‌ها و املاک خود را به فروش برسانند اما نباید نسبت به تخریب آنها آن هم بدون نظر میراث فرهنگی اقدام کنند.

رييس شوراي شهر  از تصويب لایحه دو فوریت شهرداری تهران به زلزله‌زدگان کرمانشاه خبر داد و  گفت: البته فرمانداری به بخشی از این مصوبه اعتراض داشت که با جمع‌بندی اعضای شورای شهر این مساله منتفی شد.

وي در پاسخ به اين پرسش كه ديروز فردي در معاونت شهرسازي منصوب شده كه محل اعتراض است، گفت: انتصابات جزو اختیارات معاون شهردار است که البته در فضای مجازی اعتراضاتی نیز شد اما شورا وارد نمی‌شود.

در ادامه اين گفتگو، سوالي درباره شركت يكي از اعضاي شورا در كانون وكلا پرسيده شد كه هاشمي اظهار بي اطلاعي كرد اما در ادامه او از  امینی که در انتخابات کانون وکلا ثبت‌نام كرده، پاسح بدهد كه اميني گفت: در قانون جدید محدودیت‌هایی برای اعضای شورای شهر پیش‌بینی شده که منطقی در پس این محدودیت‌ها نیست، در اصلاحیه قانون شوراها نیامده که حتی اعضای شورا از کاندیداتوری محروم هستند.

در ادامه محسن هاشمی با شوخي گفت: امینی در حال تست محبوبیت خود است، ضمن اينكه او نایب رییس است و علاوه بر اینکه باید از اعضای شورا برای رفتنش از شورا اجازه بگیرد، باید از من هم اجازه بگیرد که من اجازه نخواهم داد.