بنیامین صدر: با گذشت بیش از 2 سال از سقوط هواپیمای 130- C حامل خبرنگاران، انجمن دفاع شهری ایران پیشنهاد کرد کانون خبرنگاران ناظر با حضور اصحاب رسانه برای مقابله با حوادث غیرمترقبه احتمالی که ممکن است بر اثر سهل انگاری رخ دهد تشکیل شود.

در گزارش تحلیلی و تحقیقاتی منتشرشده پس از این رویداد تلخ مجموعه‌ای از عوامل مستقیم و غیرمستقیم و غیرعمدی شامل مسائل فنی، مدیریتی، نظارتی و خطای انسانی دلایل بروز این سانحه هوایی شناخته شدند که لزوم بازنگری و طراحی مدیریت جامع و کارآمد‌تر برای ساماندهی حوادث غیرمترقبه و لزوم توجه به مدیریت بحران و شرایط اضطرار را می‌طلبد.

براین اساس از خبرنگاران، گزارشگران و سایر فعالان مطبوعاتی دعوت شده با پیوستن داوطلبانه به این کانون و فعال کردن آن در جلوگیری از بروز سوانح احتمالی آتی نقش مؤثری ایفا کنند.

این کانون مستقل با هدف ایمنی و حفاظت شهر و شهروندان در برابر تمامی موارد حوادث غیرمترقبه تأسیس شده وامید دارد درصورت همراهی اصحاب رسانه گام‌های اساسی در مقابله با بلایا و ایمنی بیشتر خبر‌نگاران بردارد.

مدیریت بحران، پیشگیری از بلایا، آموزش عموم مردم در مقابله با حوادث، تجهیز شهر و شهروندان به تجهیزات ایمنی در بلایا و مقاوم‌سازی‌ ساختمان‌ها با تکنیک‌های نوین برای مقابله با حوادث غیرمترقبه از مهم‌ترین اهداف تشکیل این کانون است، همچنین کنترل و نظارت بر فعالیت‌های واحد‌های مرتبط با حوادث غیرمترقبه نیز از دیگر اهداف آن است.