تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۴

بیش از 800 هزار زن فرانسوی قربانی خشونت در خانواده هستند

در حالی که به نظر می‌رسد فرانسه و مردمش – با آن‌همه روشنفکر و آدم‌حسابی‌ای که تحویل بشریت داده‌اند - باید از متمدن‌ترین مردم جهان باشند،  اداره ملی نظارت بر جرائم کشور فرانسه اعلام کرده که دست‌کم 028 هزار زن فرانسوی در سال 7002 قربانی خشونت در کانون خانواده‌هایشان شده‌اند.

به نوشته روزنامه فیگارو، این اداره در گزارش سالانه خود - که آن را دوشنبه پیش منتشر کرد - آورده است نیمی از جرائم مربوط به خشونت فیزیکی در کشور فرانسه در کانون خانواده رخ می‌دهد.

بر پایه آمارهای ارائه‌شده در این گزارش، در همین سال تعداد  093 هزار زن نیز خارج از کانون خانواده مورد خشونت قرار گرفته‌اند.

طبق این گزارش، در مجموع، ظرف ۲سال گذشته حدود 5درصد جمعیت 81تا 06 ساله فرانسه - که بیش از 2میلیون نفر می‌شوند - حداقل یک بار مورد خشونت قرار گرفته‌اند که از این تعداد فقط 004هزار نفر به دادگاه شکایت کرده و تشکیل پرونده داده‌اند.

فیگارو می‌نویسد: «با توجه به این حقایق تکان‌دهنده، پدیده خشونت در کانون خانواده، مهم‌ترین معضل و دغدغه سیاستمداران کشور است».

طبق گزارش این منبع، در ریشه‌یابی این معضل رو به رشد، مصرف الکل اصلی‌ترین عامل خشونت در کانون خانواده بوده است.

اداره ملی نظارت بر وقوع جرائم فرانسه تعداد  ۱۱هزار و 200 زن را در تحقیقات خود مورد پرسش قرار داده است.

طبق تحقیقات این اداره، زنان فرانسوی علاوه بر ضرب‌وشتم، قربانی تجاوز هم بوده‌اند.
بر پایه آمارهای ارائه شده از سوی اداره مزبور، بین سال‌های 5002 و6002 بیش از 002هزار زن فرانسوی هتک حرمت شده‌اند و این نوع خشونت در داخل خانواده بیش از خارج آن اتفاق افتاده است.

فقط 5درصد زنانی که توسط همسر یا شریک زندگی‌شان مورد خشونت واقع شده‌اند، به مراجع قضائی مراجعه کرده‌اند و ۹۲درصد این جرائم توسط پلیس یا ژاندارمری فرانسه پیگیری نشده است.