همشهری آنلاین: عضو شورای شهر تهران نامه طراح و ناظر بلوار کشاور را در صحن علنی شورا خواند و گفت: دکتر سرفراز غزنی که چند ماه پیش در گذشتند در نامه ای خواسته اند که شهرداری تهران تابلوی مشخصات این فضای بی بدیل شهری را در ابتدا و انتهای آن نصب کنند.

به گزارش همشهري آنلاين، حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه تذكرات پيش از دستور اعضاي شورا به موضوع فضاهاي شهري زنده و داراي ارزش اشاره كرد و افزود: یکی از نمونه های بارز این فضاهای سرزنده شهری تهران، بلوار کشاورز است كه دکتر سرافراز غزنی طراحی شده و بعدها و از سوی سازمان میراث فرهنگی در فهرست آثار میراث ملی قرار گرفته است و امروز از فضاهاي موفق شهري است.

نظري افزود: 
دکتر سرفراز غزنی که اکنون فقط چند ماه از درگذشت ایشان می گذرد در واپسین روزهای عمر خویش خواسته كه تابلویی را ابتدا و انتهای بلوار نصب شود كه در آن بيايد: طول بلوار: ۱۷۰۰ متر / شروع کار: ۱۳۳۶/ پایان کار: ۱۳۳۸/ هزینه: ۶۰ میلیون ریال.

اين عضو شوراي شهر  اظهار داشت: آقاي دكتر همچنين خواستند كه نام شهردار وقت يعني مهندس توسلی و طراح و ناظر كه خود ايشان هستند و طراحی فضاس سبز كه مهندس شيباني است در اين تابلو عنوان شود. 

نظري ادامه داد: در نامه دكتر سرفراز غزني آمده كه سنگتراش نهر ذوزنقه مینکو و مانی کو بوده و تهیه سنگ هرسیون از معادن شمال البرز است كه آن نيز در تابلوي مورد اشاره ذكر شود. 

عضو كميسيون شوراي شهر تهران، ري و تجريش از هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خواست كه نصب این تابلو در ابتدا و انتهای بلوار را در دستور کار خویش قرار دهند و تاكيد كرد: با اين اقدام رسم قدردانی و گرامیداشت از طراحان فضاهای موفق شهری همچون بلوار کشاورز در مدیریت شهری ما نهادینه مي‌شود.