تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۱:۰۴

اخبار حاشیه ای با شروع جام جهانی هر روز بیشتر می‌شود، حاشیه‌هایی که گاهی از متن مسابقات هم خواندنی‌تر است. چند نمونه:

دادکان هم اعتراف کرد

نادیده گرفتن موقعیت تیم ایران در بازی برابر در مقابل مکزیک تا دقیقه 70 و تساوی با این تیم و عدم تعویض به  موقع دادکان را هم مجبور به اعتراف ساخت. رییس فدراسیون فوتبال در گفت وگویی مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: ما تا پیش از دریافت گل دوم برابر مکزیک بازی پایاپایی با حریف داشتیم و باید قبل از دریافت گل مربیان اقدام به جابه جایی بازیکنان می کردند.وی با اعلام این که حالا باید در اندیشه رویارویی با پرتغال بود افزود: همه وظیفه داریم که شرایط روحی تیم را برای بازی روز شنبه با پرتغال تقویت کنیم. وی درمورد عدم حضور احتمالی دایی در بازی روز شنبه گفت: او از ناحیه کمر احساس ناراحتی می کند، اما درمورد بودن و نبودنش در ترکیب تیم کادر فنی تصمیم خواهند گرفت

علی  آبادی دوباره به آلمان بازگشت

مهندس محمد علی آبادی معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی تا پایان رقابت های ایران در جام جهانی 2006 در کنار تیم باقی خواهد ماند.
قرار بود او بعد از اولین دیدار تیم ملی با مکزیک و سفر به اتریش به ایران بازگردد اما با تغییر درتصمیم قبلی و به منظور حمایت از تیم ملی در بازی های آینده صبح امروز وارد شهر فردریش هافن محل اردوی تیم ملی خواهد شد.
لیگ برتر انگلیس رکورددار بازیکن در جام جهانی
لیگ برتر انگلیس بیشترین بازیکن در رقابت  های جام جهانی 2006را به خود اختصاص داده است.از مجموع 32 تیم حاضر در این بازی ها 102 بازیکن عضو باشگاههای انگلیس هستند.در حال حاضر در مجموع 736 بازیکن در رقابت های جام جهانی حضور دارند.این تعداد بازیکنان از جمله بالاک و شوچنکو را شامل نمی  شود که به تازگی به لیگ برتر پیوسته اند. بعد از کشور انگلیس، آلمان با 74 ایتالیا با 62 ،فرانسه با 59 و اسپانیا با 51 بازیکن رتبه های بعدی را در اختیار دارند.
در بین باشگاه ها نیز تیم چلسی با داشتن 16 بازیکن بیشترین رکورد را داراست.
پله: برزیل قهرمان نمی شود
پله ستاره فوتبال برزیل در دهه هفتاد اعتقاد دارد که تضمینی برای قهرمانی برزیل در این دوره وجود ندارد.وی دراین باره گفت: من در طول دوران ورزشی ام شگفتی های بسیاری را به چشم دیده ام پس نمی توانم بگویم که برزیل به طور قطع قهرمان این دوره خواهد شد.درحال حاضر برزیل تیم پرقدرت و برجسته ای است که باید آنها را تحسین کرد.
49 درصد آلمانی ها به قهرمانی برزیل رأی داده اند
49 درصد آلمانی ها اعتقاد دارند که  تیم  برزیل  همچنان  مدعی  شماره  یک  کسب عنوان  قهرمانی  هیجدهمین  دوره  رقابت های  جام  جهانی  فوتبال  است  که  این  روزها در آلمان  در حال  برگزاری  است .این  مطلب  را موسسه  نظرسنجی  اینفراتست  دی ماپ  در آخرین  مطالعه  تحقیقی خود که  به  سفارش  شبکه  تلویزیونی  آ.ار.د انجام  شد، اعلام  کرد.این  پژوهش  یک  روز پس  از دیدار اول  تیم  ملی  فوتبال  برزیل  که  سه شنبه شب  در برابر تیم  ملی  کروواسی  انجام  شد، صورت  گرفت .