همشهری‌آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: مجوز فروش تسلیحات سبک خاص و سلاح‌های کوچک از شرکت‌های آمریکایی به اوکراین صادر شده است.

سوابق موجود در وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد اوکراین سال‌هاست این‌گونه سلاح‌های کوچک را از آمریکا خریداری می‌کند، که قبل و بعد از الحاق شبه جزیره کریمه از اوکراین به خاک روسیه بوده است.

به گفته هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این وزارت‌خانه، کنگره را از این تصمیم مطلع ساخته و تاکید کرد که دولت آمریکا  اجازه می‌دهد تا اوکراین از کارخانه‌های آمریکایی خرید داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از آشوشیتدپرس، ناوئرت گفت: در دوران دو رئیس‌جمهور پیشین آمریکا دولت واشنگتن مجوزهای فروش برای اوکراین صادر کرده بود، بنابراین این مساله جدیدی نیست. این مجوز تسلیحاتی در دسته‌بندی مثل سلاح‌های اتوماتیک و شبه اتوماتیک، سلاح‌های کالیبر 50 را شامل می‌شود. این سلاح‌ها همچنین شامل صداخفه‌کن و موارد دیگر است.

ناورد گفت: دولت آمریکا مستقیما تجهیزات دفاعی کشنده در اختیار اوکراین قرار نمی‌دهد. صادرکنندگان آمریکایی می‌توانند برای فروش تجاری مستقیم در هر زمانی درخواست دهند و این درخواست‌ها از سوی وزارت خارجه مورد بررسی قرار می‌گیرد.