به گزارش ايسنا، نایب رییس فدراسیون کشتی ایران گفت: پرونده تعلیق کشتی ایران و محرومیت کشتیگیر و مربی وی بزودی تعیین تکلیف می شود.
حمید بنی تمیم با بیان مطلب افزود: پس از اینکه مذاکرات اولیه خادم با لالوویچ رییس اتحادیه جهانی کشتی، منجر به جلوگیری از اعلام مستقیم رای و ارائه موضوع "علی رضا کریمی" و مربی وی و محرومیت ایران از حضور درمسابقات بینالمللی به کمیته اخلاق و انضباطی فدراسیون جهانی شد، دور دوم مذاکرات نیز ، اواخر این هفته در سوییس برگزار شد.
بنی تمیم تصریح کرد: بدلیل ورود جدی و مستقیم "کمیته بینالمللی المپیک" و پیگیری این موضوع از طریق اتحادیه جهانی کشتی، این اتحادیه، ملزم به تعیین تکلیف فوری و قانونی موضوع شده است.
بنی تمیم خاطر نشان کرد: علیرغم فشارهای سیاسی و اجرایی موجود، در دور اول مذاکرات موضوع ارجاع پرونده کشتی ایران به کمیته اخلاق و امور انضباطی در واقع امتیاز تعاملات دیپلماتیک ایران بود، که از این طریق ، اتحادیه فرصتی به ایران داد، که برای ارائه راه حلی در این باره استفاده کند. فدراسیون ایران در محدوده زمانی مذکور تا دور دوم مذاکرات، که اواخر این هفته صورت گرفت، تمام توان دیپلماتیک خود را برای ارائه راه حلی موثر که از تعلیق کشتی ایران جلوگیری کند، بکار برد اما بدلیل شفافیت مستندات موجود و نیز پیگیری کمیته بینالمللی المپیک با استناد به مستندات مشابه این موضوع، از حدود سیزده سال گذشته تا کنون، موضوع تعلیق کشتی ایران و محرومیت کشتی گیر و مربی به قوت خود باقی ماند. در نهایت در مذاکرات دور دوم ، به دشواری زمان محدود دیگری نیز، برای پیدا کردن راه حلی قابل قبول، برای ارائه به کمیته بین المللی المپیک و سایر سازمانهای بین المللی ذیربط ، حاصل شد. اما به دلیل حساسیت بالای این موضوع برای کمیته بین المللی المپیک، تعلیق کشتی ایران و محرومیت کشتی گیر و مربی وی ، در "اتحادیه جهانی کشتی" به جریان افتاده است و تصمیم نهایی در این زمینه بزودی اعلام خواهد شد.
وی در پایان گفت: فدراسیون ایران با تمام توان، از ظرفیت دیپلماسی خود برای کاهش این جرایم بطور قطع استفاده خواهد کرد، اما با توجه به ورود مستقیم IOC و فشارهای بالادستی موجود، قطعا این موضوع فراتر از تعاملات کشتی ایران و "اتحادیه جهانی کشتی" است، و باید در سطح کلان مدیریت داخلی و خارجی کشور تعیین تکلیف شود، چون در این خصوص صرفا بحث ورزش و کشتی مطرح نیست. کشتی ایران با بهره مندی از نفوذ خود در اتحادیه، توانسته دو نوبت زمان بگیرد اما موضوع در سطح بینالمللی آن، بسیار فراتر از حوزه کشتی است.