همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهور در زمان زلزله بم، وزیر صنایع بود. وی طی یادداشتی با از خاطره تلخ آن روز نوشت و اینکه اینک بم بار دیگر استوار و سرافراز است و می‌توان از آن تجربه به عنوان " چراغ راه آینده" اینک استفاده کرد.

به گزارش ایسنا در یادداشت اینستاگرامی اسحاق جهانگیری آمده است:

امروز ٥ دی ماه سالروز حادثه ویرانگر و دلخراش زلزله بم در سال ١٣٨٢ است که باعث جانباختن و مصدوم شدن هزاران نفر از مردم بزرگوار این شهر شد. همیشه به منطقه بم احساس تعلق خاطر خاصی داشته و دارم. اولین مسئولیتم در جهاد سازندگی منطقه محروم بم بود.

زمان وقوع زلزله بم، وزیر صنایع و معادن در دولت دوم آقای خاتمی بودم. به محض اطلاع از حادثه زلزله در بم تمام امکانات وزارتخانه را برای امداد رسانی بسیج کردیم. روز بعد به این شهر رفتم و از نزدیک شاهد صحنه‌های بسیار دلخراش بودم. واقعاً عمق فاجعه فراتر از تصور بود. خاطرم هست آنقدر از مشاهده صحنه‌های غم انگیز و دردناک در شهر زلزله‌زده بم متأثر بودم که وقتی می‌خواستم در جلسه هیأت دولت گزارش بدهم نتوانستم احساساتم را کنترل کنم. امروز اما بم به همت مردم سخت کوش و شریف این شهر و کمک‌ها و مدیریت همه مجموعه نظام پس از گذشت ١٤ سال از فاجعه زلزله، بار دیگر استوار و سرافراز ایستاده است. تجربه بازسازی بم تجربه‌ای گرانسنگ است که می‌تواند بعنوان "چراغ راه آینده" برای بازسازی مناطق زلزله زده اخیر کشور بکار گرفته شود.