همشهری آنلاین: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان پدافند غیرعامل کشور اصرار دارند که عمده فعالیت‌های پدافند غیرعامل با هماهنگی حداکثری با دولت انجام شود.

به گزارش پایداری ملی، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در بیست و دومین جلسه کمیته دائمی شورای عالی پدافند غیرعامل که با عنوان 'سند راهبردی پدافند غیرعامل منابع و ذخایر ژنتیک کشور در برابر تهدیدات و آسیب های زیستی' برگزار شد، افزود: درباره هماهنگی فعالیت پدافند غیرعامل با دولت ، تلاش های زیادی برای انجام شده است و امیدواریم که این هماهنگی برای پیشبرد امور افزایش یابد.

درادامه این جلسه علاالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و عضو کمیته دائمی پدافند غیرعامل هم با اشاره به اجرای تدابیر و سیاست های پدافند غیرعامل در حوزهای مختلف از جمله هسته ای خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل توانسته است پایداری و امنیت لازم را به این زیرساخت ها بدهد.

در این جلسه مقرر شد دبیرخانه دائمی همه مباحث تخصصی حوزه ژنتیک را در جلسات کارشناسی و با حضور مسئولین ذی ربط دستگاه های اجرایی مطرح کند و نتایج کارشناسی شده موضوعات تخصصی را برای تصمیم گیری به جلسات کمیته دائمی ارائه بدهد.

لازم به ذکر است رسالت سند پدافند غیر عامل کشور عبارت است از: صیانت و حفاظت از ذخایر و منابع ژنتیکی کشور و کمک به ارتقاء امنیت و سلامت، غذا و اقتصاد جامعه در برابر تهدیدات و آسیب های زیستی محتمل.