همشهری آنلاین: مدیر کل اخبار داخلی خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: با توجه به بروز چالش‌های زیست محیطی، آینده دنیا به دست خبرنگاران این حوزه است.

به گزارش ایرنا، محمد رضا نادری گیسور در کارگاه تخصصی محیط زیست دریایی و نقش اصحاب رسانه در تنویر افکار عمومی افزود: امروزه دنیا با چالش‌های زیاد زیست محیطی همچون آلودگی هوا، تغییرات اقلیمی، آلودگی دریاها، گرد و غبار و کمبود منابع آبی مواجه است که این مسایل هر روز سیاسی‌تر و امنیتی‌تر می‌شوند.

وی اظهار کرد: محیط زیست با شتاب در حال سیاسی شدن است و بروز مسایلی از این دست به معنای بحران است و بحران نیز با امنیت پیوند می‌خورد. از این رو خبرنگاران محیط زیست خبرنگاران سیاسی هستند.

وی تاکید کرد: امروزه با توجه به اهمیت موضوع، رسانه‌ها محیط زیستی‌تر می‌شوند و اگر امروز رسانه‌ای صفحه محیط زیست ندارد در آینده‌ای نه چندان دور آن صفحه را ایجاد خواهد کرد چون محیط زیست امروزه نیاز جامعه، مردم و تمام دنیا است.

نادری به شتاب فناوری در عرصه خبر اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهیم به رسالت خود برسیم باید جزو روزنامه‌نگاران نسل نو باشیم و همراه با شتاب فناوری پیش رویم، اکنون بستر و شیوه روزنامه‌نگاری تغییر کرده و اگر نتوانیم خود را تطبیق دهیم حذف خواهیم شد.

وی تاکید کرد: روزنامه‌نگار در دنیای جدید باید آنلاین به معنای کلان آن باشد در غیر اینصورت امکان رقابت و پیشرفت وجود نخواهد داشت.

نادری به برخی ویژگی‌های روزنامه‌نگاری آنلاین اشاره کرد و گفت: سرعت، تعامل، چند رسانه‌ای و قدرت پیوند، برخی ویژگی‌های این نوع روزنامه‌نگاری است که نسل جدید خبرنگاران باید از آن منتفع باشند.

وی اظهار کرد: امروزه عکس، فیلم و صدا در اخبار الزامی است و خبرنگاری که نتواند از این تولیدات در اخبار خود استفاده کند محکوم به نابودی است. بنابر این چاره‌ای جز آنلاین شدن وجود ندارد.

نادری تاکید کرد: امروز مردم احتیاج دارند از خبرهای مرتبط با مخیط زیست مطلع شوند و بدانید خبرنگاران اثرگذار نسل جدید، خبرنگاران حوزه محیط زیست هستند.

وی ادامه داد: برای تبدیل شدن به چنین خبرنگارانی ابتدا باید به این باور برسیم و دوم این که باید از خودمان شروع کنیم و در این راه از فناوری‌های روز و تجهیزات پیشرفته بهره ببریم چون با ابزارهای قدیمی رسیدن به این هدف ممکن نیست.