همشهری آنلاین: شهرداری منطقه ۵ با همکاری ستاد مدیریت بحران شهر تهران، به منظور آگاه سازی و اطلاع رسانی به شهروندان و آموزش مقابله با بحران، اقدام به تهیه و توزیع نقشه جیبی شناسایی نقاط امن اضطراری محلات ۲۹ گانه کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۵، اسدی شهردار منطقه با اعلام آمادگی کامل تمام سوله‌های بحران و مراکز ورزشی در نواحی ۷ گانه از تهیه نقشه‌های جیبی تخلیه امن اضطراری در منطقه۵ خبر داد و گفت: در پی زلزله‌های اخیر استان تهران به منظور اسکان مناسب شهروندان، اقدام به تهیه نقشه جیبی و قابل حمل برای تک تک محلات و توزیع آن‌ها به صورت پلاک به پلاک و آموزش چهره به چهره از طریق گروه‌های دوام کرد.

در این نقشه‌ها محل‌های تخلیه امن و نقاط پناه‌گیری و مراکز اسکان اضطراری، کمک‌های اولیه، توصیه‌های ایمنی و مسائلی که در زمان وقوع زلزله مورد نیاز شهروندان است، تشریح شده است.

شایان ذکر است توزیع نقشه‌های جیبی از محله شهرزیبا با تیراژ ۳۰ هزار نسخه آغاز شده و به زودی در تمامی محلات عملیات توزیع آن‌ها انجام می‌شود.

اسدی تاکید کرد این نقشه‌ها به صورت محله به محله تهیه، چاپ و به دست خانواده‌ها می‌رسد. شهروندان از طریق سرای محلات و سایت www.tehran.ir می‌توانند نسبت به تهیه نقشه‌های جیبی اقدام نمایند.