همشهری آنلاین: از صبح امروز (نهم دی ماه) دو زمین لرزه به بزرگی چهار ریشتر در استان خوزستان رخ داده است.

به گزارش مركز لرزه نگاري كشور، ساعت 09:02 دقيقه بامداد امروز، زمين لرزه اي به بزرگي چهار ريشتر در عمق 9 كيلومتري زمين در حوالي گوريه شوشتر در استان خوزستان رخ داده كه طول جغرافیایی 48.72 و عرض جغرافیایی 31.91 بوده است.

همچنين زمين لرزه چهار ريشتري ديگري در ساعت 11:02 دقيقه در عمق يازده كيلومتري زمين در همان منطقه رخ داده كه طول جغرافیایي آن  48.74 و عرض جغرافیایی آن 31.93 بوده است.

نزديك‌ترين شهرها به مركز زلزله ، 8 کیلومتری گوريه، 16 کیلومتری شوشتر ، 35 کیلومتری گتوند است.

به گزارش روابط عمومي جمعيت هلال احمر، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان درباره اين زلزله گفته است: تیم ارزیاب به همراه تیم امدادی به گوریه شوشتر اعزام شدند و  امکانات اسکان اضطراری برای زلزله احتمالی آماده شده است.

صادق سلامت در رابطه با تعدد زلزله در شهر گوریه شوشتر اظهار کرد: از روزهای گذشته تاکنون تعداد زیادی زمین لرزه منطقه گوریه شوشتر را لرزانده و به همین دلیل نیروهای امدادی و به ویژه جمعیت هلال احمر شوشتر در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

یک محوطه وسیع با چند سوله به عنوان سکونتگاه اضطراری برای شهروندان آماده و امکانات لازم مانند چادر و سایر مواد مورد نیاز توسط عوامل جمعیت هلال احمر آماده شده است.