همشهری آنلاین: وزیر کشور با بیان اینکه هوشیاری مردم همواره موجب شکست هر توطئه‌ای شده است تاکید کرد: کسانی که اقدام به تخریب اموال عمومی، بی نظمی و بی قانونی می‌کنند، باید پاسخگوی رفتار‌های خود بوده و هزینه آن را بپردازند.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور عبدالرضا رحماني فضلي در واکنش به حوادث و اتفاقات اخير اظهار داشت: حوادث و اتفاقات چند روز اخير موجب نگراني، تاثر و ناراحتي مردم عزيزمان شده که هميشه هوشياري و هوشمندي مردم و اهميت دادن آنها به نظم و امنيت و قانون موجب شکست هر توطئه اي شده است.

وي در ادامه با بيان اينکه انقلاب اسلامي و ارزشهاي والاي اسلامي و انساني چيزي نيست که مردم از آن بگذرند، افزود: هر زمان احساس شود که مردم بايد در صحنه حضور پيدا کنند، خواهند آمد.

وزير کشور تاکيد کرد: گروه‌ها، اقشار و طبقات مختلف مردم اعلام حضور و به صحنه آمدن داشته‌اند که اگر لازم باشد به موقع خواهند آمد.

رحماني فضلي با تاکيد بر لزوم رعايت نظم، قانون و امنيت، مدارا و خويشتن داري نيروهاي انتظامي، امنيتي و مسئولان مربوطه را تحسين برانگيز توصيف کرد و گفت: فضاي ايجاد شده نه تنها براي امنيت، توليد و اشتغال کشور بهره اي ندارد بلکه موجب آسيب رساندن به توليد، اشتغال و امنيت کشور مي‌شود.

وي با بيان اينکه در طول سالهاي اخير شاهد برگزاري تجمعات مختلف مردمي با رعايت قانون و نظم پيرامون مسائلي همچون پديده شانديز، موسسات مالي و اعتباري و موضوع بازنشستگان و ... بوده ايم که با پيگيري دولت، مجلس و قوه قضاييه به حل بسياري ازآنها اقدام شده است، اظهارداشت: کساني که اقدام به تخريب اموال عمومي، بي نظمي و بي قانوني کرده و موجب سلب امنيت مردم مي شوند در قبال قانون مسئولند و بايد پاسخگوي رفتارهاي خود بوده و هزينه آن را بپردازند.وزير کشور بيان کرد: دولت، مجلس و قوه قضاييه مصمم به پيگيري مطالبات مردم براي حل مشکلات آنها هستند.

رحماني فضلي با اشاره به سوءاستفاده برخي افراد از فضاي مجازي در اتفاقات اخير گفت: کساني که از فضاي مجازي سوءاستفاده کردند و از آن در جهت سلب امنيت، بي‌نظامي، قانون شکني و تخريب اموال مردم استفاده کردند، نشان دادند که استفاده از ظرفيت اين امکان بهانه است، آنها بدنبال خشونت پراکني و رعب و وحشت هستند که قطعا با اين نوع رفتار برخورد خواهد شد.

وي با تاکيد بر اينکه در آرامش، امنيت و نظم و در چهارچوب قانون بهتر مي توان پيگير مطالبات شد، تصريح کرد: مردم عزيزمان همواره با تاکيد بر روش‌هاي قانوني پيگير حقوق خود بوده و خواهند بود لذا نبايد تخريب‌ها و تجاوز به حقوق عمومي و شهروندي جامعه به حساب مردم فهيم و عزيزمان گذاشته شود.

وزير کشور خاطرنشان کرد: در شرايط کنوني حفظ آرامش، دعوت به نظم و قانون و تقويت وحدت، انسجام و هماهنگي و همکاري و پيگيري خواست و مطالبه مردم بهترين راه برقراري امنيت عمومي و پاسخگويي مناسب به مردم است.