معاون مالی و اداری شهرداری تهران، بودجه سال 87 شهرداری تهران را 5 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و توضیح داد که افزایش نقدی بودجه فقط 500 میلیارد تومان است و بقیه آن مربوط به تغییر نظام مالی شهرداری از نظام نقدی به تعهدی است.

به گزارش سما، حسین پورزرندی-  معاون مالی و اداری شهرداری تهران- دیروز در جلسه ارتباط مستقیم مردم با مدیران شهرداری در مرکز نظارت همگانی 1888، با بیان وضعیت بودجه سال آینده و تغییرات عمده‌ای که امسال در نظام بودجه شهرداری به وجود آمده است، گفت:  در راستای اصلاح نظامات مالی شهرداری تهران، حسابداری نقدی به حسابداری تعهدی تبدیل شد و برای اینکه همه رویدادهای شهرداری به صورت شفاف ثبت و ضبط شود، قرار شد تا بودجه هم متناسب با آن تعهدی و عملیاتی شود.

پورزرندی در ادامه اظهار کرد: در حدود 2 هزار میلیارد تومان از بودجه سال 87 مربوط به تغییرات نظام مالی است و در اثر نظامات مالی و ثبت عملیات غیرنقدی به بودجه شهرداری اضافه شده و بخشی نیز مربوط به بودجه نقدی 3 هزار میلیارد تومانی بوده که رشد داشته است و در مجموع نقدی و غیرنقدی، بودجه سال آینده 5 هزار میلیارد تومان است.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران، از برگزاری جشن جایزه خوش حسابی در شب عید قربان خبر داد و گفت: قبلا قبض‌های نوسازی، آخر سال و در زمان نامناسبی به دست شهروندان می‌رسید اما با تدابیر شهردار تهران و شورای شهر قرار شد تا این قبوض در طول سال و در 4‌قسط پرداخت شود و بر این اساس امسال فیش‌های 4 قسطی عملیاتی شد.

وی افزود: به همین دلیل قرار شد تا شهروندانی که 4 قسط خود را تا آخر شهریور پرداخت می‌کنند و یک فرصت 6 ماهه را برای شهرداری فراهم می‌کنند، علاوه بر 10 درصد جایزه خوش حسابی جوایز دیگری را نیز در شب عید قربان و در مراسمی که در سالن همایش‌های رازی برپا می‌شود، دریافت کنند.