همشهری آنلاین: رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: از سال ۹۵ تا کنون در سه مرحله تعداد کد رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی به نصف کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، محمدحسین امید با بيان اين مطلب افزود: تعداد کدرشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی از سال 95 تا کنون از 16 هزار به هشت هزار کد رشته کاهش یافته است.

وی ادامه داد: روند حذف کد رشته‌های دیگر نیز همچنان ادامه دارد و رشته‌های بدون متقاضی را حذف می‌کنیم. 

وی با بیان اینکه سال 94 تعداد مراکز علمی کاربردی کشور یک هزار و 70 مرکز بود، توضیح داد: در سال 96 تنها 830 مرکز علمی کاربردی پذیرش دانشجو داشتند و در 240 مرکز دیگر به خاطر نبود کیفیت آموزشی دانشجو پذیرش نشد.

وی اظهار کرد: برنامه داریم تا پایان امسال مراکز علمی کاربردی کشور به سطح یک و 2 تقسیم‌بندی شوند تا کسانی که علاقه‌مند به تحصیل در این مراکز هستند انتخاب بهتری داشته باشند.

امید افزود: امسال از میان دانش‌آموختگان مراکز علمی کاربردی، 12 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد موفق به قبولی شدند و بسیاری از آنها در دانشگاه‌ تهران و دانشگاه علامه طباطبائي مشغول تحصیل هستند که این موضوع قابل قبول بودن سطح این مراکز را می‌رساند.

وی در ادامه گفت: از استاندار خوزستان می‌خواهیم نیاز و بازار کار این استان را به ما معرفی کند تا بلافاصله اقدام به ایجاد مراکزی در این حوزه‌ها داشته باشیم.

وی افزود: قصد داریم در سال آینده مراکز برون‌مرزی هم داشته باشیم و از خارج از کشور دانشجو پذیرش کنیم که برای شروع منطقه آزاد اروند پیش قدم شده است.