تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۶ - ۰۴:۵۶

همشهری آنلاین: مدیرکل حقوقی شهرداری تهران از توافق با دادگستری تهران برای تاسیس شورای حل اختلاف در خصوص پرونده هایی که باید در محاکم دادگستری مطرح شود خبر داد.

دکتر نوروزی با بیان اینکه امروز شهرداری تعامل خوبی با دستگاه قضایی دارد گفت: ما در جهت تسهیل رسیدگی به پرونده‌ها و افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها موفق شدیم شورای حل اختلاف دیوان عدالت اداری را پس از تصویب آیین نامه از سوی ریاست قوه قضاییه تاسیس کنیم. این کار سبب شده تا حجم و بار پرونده‌هایی که مردم در ارتباط با شهرداری دارند کاهش پیدا کند.

وی افزود: هم اکنون 5 شعبه از این شورا در 5 پهنه شمالی، جنوبی، شرقی، غربی و مرکزی شهر تهران فعال است. همچنین دادسرای ناحیه 7 ویژه شهرداری نیز در جهت تسهیل در امور مردم فعالیت دارد که سرعت و دقت رسیدگی به پرونده‌ها را افزایش داده است.

به گفته نوروزی اداره کل حقوقی بنا دارد تا حق و حقوق مردم را مقدم بداند و قبل از اینکه در محاکم طرح شود آن را در خود شهرداری حل و فصل کند که اکثر پرونده‌ها نیز حل و فصل می‌شود.

مدیرکل حقوقی شهرداری تهران در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری نزدیک به 80 درصد پرونده‌ها منتج به حقانیت شهرداری شده است و این در حالیست که در سال گذشته 70 درصد پرونده‌ها حقانیت شهرداری را به دنبال داشته است.