منصور آرامی در گفت و گو با ایسنا، افزود: حادثه تلخ، ناگوار و دردناک درگذشت دلاوران دریانورد در عرصه پهناور دریا، موجب تالم و تاثر میلیونها انسان در اقصی نقاط عالم، به ویژه هموطنان عزیز کشورمان شد.
وی در خصوص بررسی سانحه برخورد کشتی چینی با نفتکش ایرانی، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی کشورمان پیگیر بررسی عوامل وقوع این سانحه دردناک است.
آرامی با اشاره به اینکه جعبه سیاه پیدا شده با حضور کشورهای ذینفع شامل پاناما، ایران و چین باز و اطلاعات آن بررسی خواهد شد و اعلام نتیجه بررسیها روند حقوقی دارد، اظهار کرد: به عنوان مرجع دریایی جمهوری اسلامی ایران به صورت جدی از ابتدا پیگیر این حادثه بوده و اکنون هم با جدیت همین مسیر را دنبال خواهد کرد.
وی با بیان اینکه این گفته وجود داشت که خدمه زنده نباشند اما ما تمام تلاش خود را تا آخرین لحظه انجام دادیم، افزود: گفتیم اگر یک هزارم درصد خدمه نفتکش سانچی زنده باشند و یا حتی بتوانیم پیکر آنها را به ایران منتقل کنیم، باید تمام توان و پتانسیل خود را بگذاریم تا اقدامات لازم صورت گیرد اما متاسفانه به رغم تمام فعالیتها نفتکش سانچی غرق شد.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه براساس آئیننامههای بینالمللی و کنواسیونهای جهانی این سانحه را پیگیری میکنیم، خاطرنشان کرد: در این مبحث هم علل سانحه، نحوه امدادرسانی و حقوق پرسنل نفتکش ایرانی را پیگیری خواهیم کرد.
آرامی با اشاره به اینکه تا زمان غرق نشدن نفتکش ایرانی تلاش تمامی دستگاههای ذیربط در جهت نجات جان پرسنل نفتکش بود، اضافه کرد: اما از این پس تمامی تلاشمان برای بررسی ابعاد حادثه و پیگیری حقوقی آن است و در این مسیر تمامی تلاش خود را به کار خواهیم بست.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی افزود: دولت از تمام توان و دیپلماسی خود استفاده کرد تا بتواند برای نجات و یا حتی پیدا کردن پیکر خدمه کاری انجام دهد.
وی در پایان با بیان اینکه این نفتکش متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران بوده و تمامی این دریادلان عزیز از پرسنل این شرکت بودهاند، گفت: کشتی سانچی تحت پرچم پاناما، ساخت کشور کره جنوبی و متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران بود.