اين فرمانده كه نام او را ايرنا به عنوان خبرگزاري مصاحبه كننده با وي اعلام نكرده است، در اين خصوص گفت: یک تیم چهار 4 نفره علیرغم خطرات زیادی که از جمله احتمال انفجار و انتشار گازهای سمی وجود داشت با به خطر انداختن جان خود وارد کشتی شدیم.
وی افزود: قسمتهای مختلف کشتی از جمله کابین اقامت کاپیتان و کابین اسکان خدمه را جستجو کردیم ولی تنها در عرشه کشتی و در قسمت قایقهای نجات، دو جسد پیدا کردیم.
او گفت: با توجه به اینکه درجه حرارت 89 درجه سانتیگراد بود و راهروی اضطراری کابین ایمنی در برابر دزدان دریایی هم از دود داغ و غلیظ پوشیده شده بود، تیم ما پس از بارها تلاش نتوانست وارد آن شود.
وی افزود: به ناچار و زمانی که اکسیژن کپسولهای ما در حال اتمام بود با دو جسد و جعبه سیاه به کشتی 'شن چیان' بازگشتیم.
وی در مورد نحوه ورود به کشتی هم گفت: با کشتی «شن چیان» به 10 متری کشتی حادثه دیده رسیدیم و از طریق جرثقیل وارد عرشه کشتی سانچی شدیم.
فرمانده چینی تیم چهار نفره امداد و نجات افزود: کپسولهای اکسیژن حدود 30 دقیقه اکسیژن داشتند و ما حدود 27 دقیقه در کشتی ماندیم و بیش از این امکان ماندن و جستجوی ما در کشتی میسر نبود.
به گفته وی علاوه بر گرما، حرارت و دود غلیط ، هر کدام از ما بیش از 20 کیلوگرم تجهیزات ایمنی از جمله کپسول حمل میکردیم که این به مشکلات کار افزوده بود.