همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فرصت ثبت‌نام داوطلبان در آزمون سراسری سال ۹۷ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، ساعت ۲۴ هشتم بهمن ماه پایان می‌پذیرد.

به گزارش ايرنا، حسین توکلی با اعلام اين خبر افزود: آزمون سراسری سال 97 به منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم یا شبانه، نیمه حضوری، مجازی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و کدرشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام داوطلبان صرفا از طریق سایت سازمان سنجش آموزش كشور به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌گیرد و دفترچه راهنمای ثبت‌نام حاوی شرایط و ضوابط شرکت در کنکور سراسری 97 همزمان با آغاز ثبت‌نام در روز یکشنبه اول بهمن منتشر شده است.

توکلی در خصوص آمار ثبت‌نام‌های کنکور 97، گفت: تا صبح هفتم بهمن ماه 96 تعداد 499 هزار و 788 داوطلب برای شرکت در کنکور سراسری 97 دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از جمله رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: داوطلبان پس از تکمیل تقاضانامه اینترنتی ثبت‌نام و ارسال عکس و پس از دریافت شماره پرونده و کد پیگیری ثبت‌نام خود، می‌توانند در قسمت مشاهده و چاپ اطلاعات ثبت‌نامی، اطلاعات خود را مشاهده و از آن پرینت تهیه کنند.

آزمون سراسری سال 1397 در روزهای پنجشنبه و جمعه، هفتم و هشتم تیر ماه 97 در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور برگزار خواهد شد.

نتیجه اولیه آزمون سراسری 97 به صورت کارنامه تنظیم می‌شود و در دهه دوم مرداد ماه 97 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.