همشهری آنلاین: سایت بلومبرگ گزارش داد توییتر در گزارشی به کمیته سنا نقش ربات‌های روسی در تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ را برملا کرده است.

بر اساس این گزارش‌، ربات‌های وابسته به دولت روسیه در دوران رقابت‌های انتخاباتی، در فاصله زمانی سپتامبر تا اواسط نوامبر ۲۰۱۶، دست‌کم در ۴۷۰ هزار مورد پیام‌های توییتری ترامپ را ری‌توئیت کرده‌اند.

این میزان تقریبا ۲۵. ۴ درصد کل ری‌توئیت‌ها برای ترامپ در این بازه زمانی بوده است.

ری‌توئیت پیام‌های رقیب انتخاباتی ترامپ‌، هیلاری کلینتون، توسط ربات‌های روسی حدود ۴۸ هزار بار اعلام شد.

توئیتر در گزارش خود به سنای آمریکا نوشته است که ربات‌های روسی در مدت‌زمان یادشده، ۲۱۲ میلیون توئیت با محتوایی مرتبط با انتخابات آمریکا پخش کرده‌اند.