تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

همشهری آنلاین: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفی هوای پایتخت امروز (۹ بهمن) در شرایط مطلوب است و انتظار می‌رود تا فردا شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران همچنان در شرایط سالم قرار داشته باشد.

به گزارش ايسنا، حسین شهبازی گفت: بر اساس نتایج پارامترهای هواشناسی پیش‌بینی شده برای ایستگاه مهرآباد، در برخی ساعات صبحگاه امروز بارش پراکنده و خفیف و وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه گفت: به‌تدریج در روز سه‌شنبه (۱۰ بهمن) از میزان ناپایداری جوی کاسته می‌شود و تنها برخی ساعات همراه با وزش باد موثر خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود این شرایط در روز چهارشنبه (۱۱ بهمن) کمابیش ادامه داشته باشد.

وی افزود: دما طی امروز کاهش محسوسی می‌یابد و در اکثر ساعات مقدار دما پایین‌تر از صفر درجه سانتی‌گراد خواهد بود. این شرایط در روز سه‌شنبه همچنان تداوم دارد و از روز چهارشنبه (۱۱ بهمن) دما افزایش نسبی خواهد یافت.

شهبازی در پایان گفت: میانگین شاخص کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۲ و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص در حال حاضر ۶۰ و کیفیت هوا در شرایط سالم است.