همشهری آنلاین: هفته دهم دور برگشت مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران، جام شهید «محسن حججی» روز پنجشنبه (۱۲ بهمن) در شهرهای تهران (دو دیدار)، تبریز، ورامین، کاشان و ساری پیگیری شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، در نخستین دیدار این هفته لیگ برتر تیم‌های سایپا و خاتم از ساعت ۱۵ در خانه والیبال تهران به مصاف یکدیگر رفتند که نارنجی‌پوشان سه بر یک میهمان خود را شکست دادند.

خاتم در ست نخست این مسابقه ۳۰ بر ۲۸ به پیروزی رسید، اما در ست های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۲۱ مغلوب سایپا شد تا تعداد ناکامی‌های این تیم دو رقمی شود.

شاگردان فرهاد نفرزاده در تیم رعد پدافند کاشان در دومین دیدار این هفته لیگ برتر میزبان هاوش گنبد در کاشان بودند که این دیدار سه بر دو به سود هاوش شد تا گنبدی‌ها دو امتیاز حساس در هفته بیست و یکم لیگ برتر کسب کنند.

رعد پدافند کاشان در ست سوم و چهارم این مسابقه ۲۶ بر ۲۴ و ۲۵ بر ۱۵ به پیروزی رسید، اما در ست‌های اول، دوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۷ بر ۲۵ و ۱۷ بر ۱۵ مغلوب میهمان خود شد تا همچنان با دو برد و ۹ امتیاز در انتهای جدول باقی بماند.

تیم‌های ساری ۲۱ و شمس در سومین دیدار این هفته از لیگ برتر در سالن شهید رسول حسینی ساری به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان محمد وکیلی با پیروزی سه بر یک برابر حریف سه امتیاز ارزشمند به دست آوردند.

ساری ۲۱ در ست نخست ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسید، اما در ست های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۲۲ مغلوب شمس شد تا امید خود را برای صعود به مرحله پلی‌آف از دست بدهد.

از سوی دیگر دو تیم شمس و هاوش گنبد همچنان به کسب سهمیه پلی‌آف امیدوار ماندند تا هفته پایانی دور مقدماتی یک سهمیه دیگر مرحله پلی‌آف را مشخص کند.

این هفته تیم‌های شهرداری تبریز و بانک سرمایه هم در سال شهید اقدمی تبریز به مصاف یکدیگر رفتند که میزبان سه بر یک بانک سرمایه را شکست داد.

شاگردان مصطفی کارخانه در بانک سرمایه در ست سوم این مسابقه ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسیدند، اما در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۲۶ بر ۲۴ و ۲۵ بر ۲۲ مغلوب میزبان خود شدند تا سومین ناکامی فصل را تجربه کرده باشند.

شهرداری تبریز به رغم کسب این پیروزی، با ۱۶ برد و ۴۴ امتیاز در رتبه سوم جدول باقی ماند.

در دیگر مسابقه این هفته، تیم‌های شهرداری ورامین و کاله مازندران در سالن شهید گل عباسی ورامین به مصاف یکدیگر رفتند كه شاگردان محمد ترکاشوند سه بر صفر کاله را شکست دادند.

شهرداری ورامین در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۳۳ بر ۳۱ و ۲۵ بر ۱۹ به پیروزی رسید تا دوازدهمین برد خود را به دست آورد.

تیم پیکان تهران در آخرین دیدار هفته بیست و یکم لیگ برتر در خانه والیبال تهران میزبان شهرداری ارومیه بود و سه بر دو مغلوب این تیم شد تا نتیجه‌اي غیرمنظره به دست آید.

شهرداری ارومیه در ست های اول و سوم ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۹ مغلوب میزبان خود شد، اما در ست‌های دوم، چهارم و پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۳۰ بر ۲۸ و ۱۵ بر ۱۲ به پیروزی رسید تا دو امتیاز به دست آورد.

به رغم اینکه شهرداری ارومیه با شکست پیکان ششمین پیروزی خود را جشن گرفت، اما با توجه به دیگر نتایج این هفته، امیدش را برای صعود به مرحله پلی‌آف از دست داد و هفته آینده در آخرین دیدار خود در این فصل از رقابت‌ها به میدان می‌رود.