همشهری آنلاین: چند روز پس از بارش سنگین برف در نقاط مختلف ایران که به مسدود شدن برخی از جاده‌ها و توقف پروازها در بعضی از فرودگاه‌ها منجر شد، وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به معاون حمل و نقل خود خواسته با حضور کارشناسان گزارش‌های گسترده‌ای در این رابطه تهیه شود.

به گزارش ایسنا، در نامه آخوندی به مهرداد تقی‌زاده - معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی - آمده بارش برف در روزهای هفتم و هشتم بهمن‌ماه باعث به وجود آمدن شرایط اضطراری در تهران، البرز، قزوین، گیلان، زنجان و قم شد، از این‌رو با فوریت دو تیم بررسی کارشناسی در زمینه‌ی حمل و نقل جاده‌ای و هوایی باید تشکیل شود تا گزارشی از این موضوع تهیه و ارائه کند.

وزیر راه و شهرسازی در این نامه به سازمان‌های هواپیمایی کشوری، راهداری و راه‌آهن دستور داده جزییات مسائل را بررسی و گزارشی کامل از راهکارهای سیستمی جهت مقابله با وضعیت اضطراری تهیه و برای آگاهی عمومی ارائه کنند.

وی سه ماه به معاونت خود فرصت داده تا این گزارش را درباره فرآیند شکل‌گیری شرایط اضطراری، بحران‌های احتمالی، نحوه مدیریت و اطلاع‌رسانی و همچنین اقدام میدانی صورت گرفته ارائه کند و همچنین در این رابطه پیشنهادهایی ارائه دهد.

ارائه چارچوب و شیوه دستیابی به بهبود فرآیندهای مدیریت شرایط اضطراری، کلیات نظام ارزیابی میزان آمادگی نیروی انسانی و تجهیزات در دستگاه‌های ذیربط و همچنین ارائه اصول اصلاحات ساختاری مورد نیاز در سیستم حمل و نقل سه پیشنهادی است که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده باید در راستای آن بررسی‌های جدی صورت گیرد.