همشهری آنلاین: مدیران شبکه اجتماعی فیس‌بوک صفحه‌ای را که برای تاثیرگذاری منفی روی امتیاز کاربران به فیلم سینمایی «پلنگ سیاه» راه‌اندازی شده بود، از سایت خود حذف کردند.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اينديپندنت، همزمان با فرارسيدن روزهاي اكران نخستين فيلم ابرقهرماني با شخصيت‌هاي سياهپوست، گروهي از دوستداران ابرقهرمانان سفيدپوست دست به كار شدند و صفحه‌اي در فيس‌بوك راه انداختند تا به زعم خود امتيازهاي كاربران سايت معتبر راتن توميتوز را به «پلنگ سياه» به پايين‌ترين حد ممكن برسانند. اين اقدام نژادپرستانه البته از چشم مديران راتن توميتوز دور نماند و آنها ماجرا را به مديران فيس‌بوك اطلاع دادند.

به اين ترتيب، صفحه‌اي كه در چند روز بيش از 3700 كاربر داشت، در چند دقيقه از صفحه روزگار محو شد تا مانعي بزرگ بر سر راه ورود نژادپرستي آنلاين به دنياي فيلم و سينما ايجاد شود. كارشناسان پيش‌بيني مي‌كنند «پلنگ سياه» محصول تازه استوديوهاي ديزني و مارول بين 130 تا 150 ميليون دلار فروش افتتاحيه داشته باشد اما امتيازهاي كاربران و منتقدان در سايت‌هاي مهم از جمله راتن توميتوز مي‌تواند براي عملكرد فيلم در گيشه تاثير مثبت يا منفي بگذارد.

«پلنگ سياه» به كارگرداني رايان كوگلر و بازي چادويك بوزمن در نقش اصلي (هر دو سياهپوست) نخستين تلاش هاليوود براي باز كردن پاي رنگين‌پوستان به دنياي ابرقهرمانان است و انتظار مي‌رود با استقبال خوب تماشاگران مواجه شود. هر چند برخي هواداران سفيدپوست قهرمانان خيالي هم با ورود سياهان به اين دنيا موافق نيستند. فيلم يك هفته ديگر در بريتانيا و چند روز پس از آن در آمريكا روي پرده مي‌رود.