مهدیه مصطفایی: اشتباه سارقان بر سر مبلغ چکی که چندی قبل از خانه‌ای در شمال تهران به سرقت برده بودند، آنها را لو داد.

 متهمان که ابتدا تصور می‌کردند مبلغ چک‌ 400 هزار تومان است، وقتی فهمیدند این چک 4‌میلیون تومانی بوده است، با هم دچار اختلاف شده و همین اختلاف آنها را گرفتار پلیس کرد.
صبح 24 آذرماه یکی از کارمندان بانکی در تهران متوجه مرد مرموزی شد که همراه 2 مرد دیگر برای برداشت پول از حسابش به بانک آمده بود. کارمند جوان وقتی دید همراهان مرد مرموز با تهدید از وی می‌خواهند که همه موجودی حسابش را خالی کرده و به آنها بدهد، دریافت کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است و به سرعت با پلیس تماس گرفت.

با حضور مأموران پلیس در بانک، هر 3 مرد جوان دستگیر و در حالی که با اظهارات ضد و نقیض قصد فریب کارآگاهان را داشتند، برای بازجویی‌ به پایگاه 5 پلیس آگاهی تهران انتقال یافتند.

یکی از متهمان در جریان بازجویی‌ها به مأموران گفت: مدتی قبل، من و دوستم برای سرقت عازم خانه‌ای در لواسان شدیم. ما که دستبند و بی‌سیم به همراه داشتیم با معرفی خودمان به‌عنوان مأمور پلیس وارد خانه‌ای ویلایی شدیم و دست به سرقت تعداد زیادی سی‌دی و یک چک بانکی زدیم.

 پس از این سرقت در حالی که تصور می‌کردیم مبلغ چک 400هزار تومان است، از یکی از دوستانمان به نام سعید خواستیم این چک را نقد کرده و مبلغی را به‌عنوان حق‌الزحمه دریافت کند. او هم چک را نقد کرد و پول‌ها را به ما داد اما مدتی بعد متوجه شدیم مبلغ چک‌ 400 هزار تومان نبوده و 4 میلیون تومان بوده است.

بنابراین از آنجا که احتمال می‌دادیم سعید سر ما کلاه گذاشته و بقیه پول‌ها را برای خودش برداشته است، به سراغ او رفتیم  و با تهدید از وی خواستیم تا سهم ما را پس بدهد. وقتی سعید گفت که بقیه پول‌ها را به حسابش ریخته است ، همراه او به بانک رفتیم و وی را مجبور کردیم تا همه مبلغ را  از حسابش خارج کند غافل از اینکه یکی از کارمندان بانک متوجه ما شده و ماجرا را به پلیس اطلاع داده است.

پس از اظهارات متهمان، کارآگاهان با دریافت دستور قضائی عازم خانه آنها شده و در بازرسی از آنجا تعدادی گوشی تلفن همراه مسروقه کشف کردند. بنابراین چون احتمال می‌رفت آنها سارقان گوشی تلفن همراه باشند پرونده در اختیار شعبه 18 اداره آگاهی تهران قرار گرفت و متهمان در ادامه بازجویی‌ها به سرقت 19 گوشی تلفن همراه از عابران پیاده اعتراف کردند.

  آنها در اعترافات خود گفتند که این گوشی‌ها را  از کسانی که کنار خیابان درحال صحبت با تلفن همراه یا  ردشدن از عرض خیابان بوده‌اند، سرقت کرده‌اند.

با این اعترافات، متهمان با صدور قرار قانونی در اختیار پلیس قرار گرفتند و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.