همشهری آنلاین: وزیر علوم از ارائه تسهیلات ویژه، خصوصا در جذب اعضای هیأت علمی برای واحدهای تک جنسیتی خبر داد و گفت: به زودی جزئیات بیشتر به اطلاع واحدهای مربوطه می‌رسد.

به گزارش مهر، منصور غلامی وزیر علوم، تحقيقات و فناوري در دیدار با رییس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم با ارائه گزارشی از استمهال (تمدید مهلت) ستاد آمایش و روند تطبیق مجوز رشته‌ها، بر اعلام نیازهای هیأت علمی دانشگاه‌ها که در هفته‌ گذشته به چند مرحله تاخیر در برگزاری فراخوان جذب انجامید، بر اين نکات تاکید کرد:

  • فراخوان‌های جذب اعضای هیأت علمی باید برابر جدول زمانی مصوب و به صورت منظم برگزار شود و تعویق و تاخیر مهار گسیخته در آن مورد قبول نیست.
  • بخش‌های گسترش و ستاد آمایش که قبلا برای تطبیق مجوزها بر اعلام نیاز دانشگاه‌ها درخواست مهلت کرده بودند، باید بررسی‌های خود را هرچه سریعتر به پایان رسانند و مرکز جذب اعضای هیأت علمی مکلف است قبل از پایان بهمن ماه نظرات آنان را اخذ و فراخوان را اعلام کند.
  • در صورتی که مسئولین ستاد آمایش همچنان نتوانستند نتایج قطعی خود را اعلام کنند، مرکز جذب بر اساس نورم و روال گذشته فراخوان را برگزار کند.
  • برای جذب اعضای هیأت علمی در واحدهای غیرانتفاعی و در واحدهای وابسته به دستگاه‌های اجرایی نباید محدودیتی در جذب اعضای هیأت علمی اعمال شود و این بخش‌ها می‌توانند توسعه مورد نظر خود را در بخش جذب اعضای هیأت علمی با رعایت سایر مقررات انجام دهند.
  • وزارت علوم برای واحدهای تک جنسیتی تسهیلات ویژه‌ای را خصوصا در جذب اعضای هیأت علمی مورد نظر دارد که به اطلاع واحدهای مربوطه خواهد رساند.
  • دانشگاه‌ها و موسساتی که قبلا برای افرادی که جایابی بورس داده‌اند و آن افراد بورسیه که در حال حاضر از تحصیل فراغت یافته‌اند، باید این افراد را در رقابت عادلانه با سایر متقاضیان فراخوانی (بدون شرکت آنان در فراخوان) شرکت دهند و در صورتیکه این فارغ‌التحصیلان کف حد نصاب شایستگی‌های هیأت علمی را کسب کردند جذب آنان باید در اولویت باشد.