همشهری آنلاین: استاندار تهران از ثبت شرکت پسماند (ویژه زباله‌های شهری) تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین مقیمی خواستار جدی گرفتن موضوع پسماند از سوی شهرداران استان شد و تأکید کرد: امسال در بودجه سال ٩٧ رقم خوبی از سوی دولت به مدیریت پسماند تخصیص داده شده و اگر به فکر تأسیس شرکت‌های پسماند نباشیم نمی‌توانیم از این بودجه سهمی داشته باشیم.

وی با اشاره به این نکته که در جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که مشترک با شهرستان‌ها برگزار می‌شود برنامه‌ریزی برای ٤ سال آینده شهرستان‌ها انجام می‌شود خواستار مشارکت و ارائه نظرات کارشناسی اعضای جلسه شد.

استاندار تهران اراضی شهرستان پاکدشت را زرخیز و مستعد توسعه بخش کشاورزی استان توصیف کرد و افزود: برای صیانت از این اراضی باید سایت پسماند (زباله‌سوز) ویژه شهرستان‌های جنوب شرق استان (پاکدشت، ورامین، قرچک و پیشوا) و با سهامداری هشت شهر برای پسماند شهری ایجاد کنیم.

وی از ثبت شرکت پسماند (ویژه زباله‌های شهری) تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: کارهای مربوط به عملیات اجرایی این شرکت و جانمایی آن از اول تیرماه سال آینده آغاز می‌شود.

مقیمی در ادامه با اشاره به استقرار سه شهرک صنعتی در شهرستان پاکدشت خواستار تعیین تکلیف پسماند صنعتی این شهرستان شد و تصریح کرد: کارهای مطالعاتی و جانمایی مربوط به ایجاد سایت شماره یک پسماند صنعتی انجام شده و عملیات مربوط به احداث راه دسترسی به این مرکز در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.