شهردار تهران به پایتخت لهستان برای دیدار با شهردار ورشو و مقام‌های دولتی این کشور سفر کرده است.

به گزارش شهرنوشت، محمدعلی نجفی در همایش تجاری لهستان- ایران شرکت کرد و با نایب‌رئیس‌مجلس لهستان هم دیدار داشت. نجفی در پایان برنامه‌های نخستین روز حضور در ورشو تفاهمنامه همکاری شهرداری تهران و ورشو را با همتای خود امضا کرد.

او دیروز در جلسه اتاق بازرگانی لهستان حضور یافت و پیرامون مسائلی درخصوص همکاری‌های دو طرف از منظرهای تجاری و مالی گفت‌وگو کرد و رایزنی صورت گرفت. شهردار تهران در دیدار از اتاق بازرگانی لهستان با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پایتخت ایران از لهستانی‌ها برای سرمایه‌گذاری مستقیم دعوت کرد.

او همچنین گفت: جذب سرمایه‌گذاری برای تهران آن‌قدر اهمیت دارد که بخش ویژه‌ای در شهرداری برای این منظور ایجاد شده است. تبادل اطلاعات و همکاری کارشناسی در زمینه هوشمندسازی شهر و استفاده از تجربیات ورشو در بخش حمل‌ونقل از دیگر محورهای مذاکرات شهردار تهران در دیدارهای دیروز بود. موضوع تفاهمنامه همکاری که دیروز به امضای شهرداران تهران و ورشو رسید، تبادل اطلاعات و تجربیات همکاری در عرصه‌های مختلف شهری و همچنین توسعه گردشگری است.

نجفی دیروز همچنین در مراسم عزاداری هیأت متوسلین به حضرت فاطمه‌الزهرا(س) ایرانیان مقیم لهستان شرکت کرد. محمدعلی نجفی در این مراسم برخی ویژگی‌های شخصیتی و بخشی از فرازهای زندگی حضرت زهرا(س) را برشمرد و سپس به دلایل اصلی سفرش به لهستان پرداخت.

نجفی گفت: «تهران با وجود ظرفیت‌های بسیاری که دارد نتوانسته در خارج از مرزهای ایران، نقش جهانی و بین‌المللی ایفا کند.» او افزود: «جایگاه انسان به‌عنوان شهروند هوشمند، ارتباطات بین‌المللی میان شهرهای جهان را به یک ضرورت تبدیل کرده و اعتقاد ما هم بر این است که تهران اگر بخواهد یک نقش فراملی ایفا کند، نیازمند برقراری ارتباط با شهرهای بزرگ دنیا و استفاده از تجربه آنهاست.»

نجفی طی این سفر علاوه بر شهردار ورشو با معاون نخست‌وزیر، نایب‌رئیس مجلس سنا، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و برخی دیگر از مقام‌های دولتی لهستان نیز دیدار خواهد کرد. سفر هیأت ایرانی به ورشو که در آن جمعی از مدیران شهری نیز حضور دارند تا فردا ادامه خواهد داشت.