همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی اداری و دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر تعطیلی مراکز علمی کاربردی دولتی تا پایان سال تحصیلی ۹۸-۹۷، تعداد ۲۴۰ مرکز به بخش خصوصی یا تعاونی‌ها واگذار می‌شود.

به گزارش ايرنا، محمدحسین امید در نشست با رئیسان مراکز علمی کاربردی استان یزد، با اعلام اين خبر افزود: آیین‌نامه واگذاری این مراکز در حال تدوین است. شرط‌هایی از جمله حفظ کارکنان کنونی و استقلال مراکز یادشده را در این ارتباط در نظر خواهیم گرفت.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: از 960 مرکز علمی کاربردی فعال، 240 مورد از جمله مراکز فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی و گردشگری، استانداری و دانشکده خبر دولتی هستند و با توجه به مصوبه شورای عالی اداری و دستور رئیس جمهوری، در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری دانشجوی جدید جذب نکردند.

وی گمانه کم‌توجهی دولت به مراکز علمی کاربردی را بی‌پایه دانست و تصریح کرد: مصوبه شورای عالی اداری و دستور رئیس‌جمهوری، شامل همه دانشگاه‌های دولتی به غیر از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی می‌شود.

امید، با یادآوری فعالیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای و جامع علمی کاربردی به صورت مهارتی، اظهار کرد: طبق سند چشم‌انداز برنامه ششم توسعه، تعداد دانشجویان دانشگاه‌های مهارتی باید 30 درصد افزایش پيدا كند.

وی تعداد دانشجویان علمی کاربردی را در حال حاضر 400 هزار نفر ذکر کرد و افزود: هم اکنون به طور میانگین 10 درصد دانشجویان در دانشگاه‌های علمی کاربردی تحصیل می‌کنند.