همشهری آنلاین: وزیر علوم ژاپن می‌گوید آرزو داشت موجودات بیگانه فضایی وجود می‌داشتند تا کودکان به فضا علاقمندی بیشتری پیدا می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در حالی که بحث درباره اشیای پرنده ناشناس یا "یوفو" ‌ها      (UFO) توجه کابینه ژاپن را به خود جلب کرده است، کیاسبورو تائوکی، وزیر علوم ژاپن با اشاره به فیلم مشهور استیون اسپیلبرگ در سال 1982 در مورد دوستی یک پسر با یک موجود فرازمینی به خبرنگاران گفت: "جالب بود اگر این موجودات وجود داشتند. این بیگانگان در فیلم‌هایی مانند "ای‌تی" ظاهر شده‌اند. به این ترتیب ممکن است کودکان با اشتیاق در مورد فضا بزرگ شوند.‌"

ژاپن به طور فزاینده‌ای برنامه فضایی بلندپروازانه‌ای را دنبال می‌کند، و در ماه سپتامبر گذشته یک مدارگرد ماه را به فضا پرتاب کرد.

اما با وجود یک نظرخواهی در ماه گذشته که نشان می‌داد دانشجویان ژاپنی از لحاظ دنبال کردن مشاغل علمی در میان کشورهای دیگر در رده آخر قرار می‌گیرند، دولت ژاپن سخت در تلاش بوده است که علاقه کودکان را به علم برانگیزد.

توکائی گفت با وجود موضوعات مهم دیگر و یک نظرسنجی جدید که نشان‌دهنده کاهش شدید در حمایت عمومی از دولت بود، هیات وزیران در جلسه اخیرش در جمعه 21 دسامبر  (30 آذر) به بحث پرحرارتی در مورد "یوفو"‌ها  پرداخت.


اما او از اظهار نظر در مورد اینکه شخصا به وجود بیگانگان فضایی اعتقاد دارد یا نه، اجتناب کرد.

اظهارات وزیر علوم ژاپن یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که شیگائو ایشیبا، وزیر دفاع ژاپن گفت او در حال بررسی این موضوع بوده است که با وجود قانون اساسی صلح‌طلب و مانع جنگ این کشور در صورت تهاجم موجودات فضایی نیروهای نظامی چگونه واکنش نشان دهند.

ماجرا از هنگامی آغاز شد که سه‌شنبه گذشته نماینده دولت در پاسخ یک نماینده حزب مخالف در مورد موضعش در مورد حمله بیگانگان فضایی از وجود "یوفو"‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرد.

اما بعد سخنگوی ارشد دولت، نابوتاکا ماشیمورا، به طور ناگهانی با انکار موضع پیشین گفت: "من شخصا به وجود بیگانگان فضایی اعتقاد دارم."