همشهری آنلاین: بازیگر و استاد ۵۲ ساله کره‌ای که به بدرفتاری جنسی با دست‌کم هشت نفر متهم شده بود، در مکانی نزدیک منزل مسکونی خود دست به خودکشی زد و پلیس پیکر بی‌جان او را پیدا کرد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از خبرگزاري يونهاپ كره‌جنوبي، جون مين-كي از مدتي پيش به دليل رسانه‌اي شدن ماجراي آزارهاي جنسي قربانيان خود كارش را در دانشگاه ايالتي از دست داده بود. بيشتر قربانيان اين استاد دانشگاه دانشجويان رشته نمايش بودند و او پس از شدت گرفتن فشار افكار عمومي، ترجيح داد با خودكشي به اين رسوايي پايان دهد. مين-كي در انباري خانه‌اش در سئول خود را به دار آويخته بود. او در سينما بيشتر با درام دادگاهي و بسيار موفق «وكيل» شناخته مي‌شد.

جنبش #من_هم كه از چند ماه پيش در آمريكا آغاز شده، حالا به آسيا رسيده و در كره‌جنوبي دامن برخي از چهره‌هاي مهم دو دنياي سياست و هنر را گرفته است. اوايل هفته گذشته، آن هي-جونگ كه فرماندار ايالتي و نامزد پيشين انتخابات رياست‌جمهوري است، پس از مواجه شدن با اتهام تجاوز از سوي يكي از دستيارانش از مقام خود كناره‌گيري كرد. كيم كي-دوك، فيلمساز تحسين‌شده كره‌اي و از چهره‌هاي سرشناس سينماي اين كشور هم متهم به آزار جنسي شده است.

چو جائه-هيون، بازيگر كره‌اي ديگر چهره نامدار متهم به آزار جنسي بانوان است كه برخلاف ديگران البته اتهام‌ها را تكذيب نكرده است. در اين ميان چند اتهام ريز و درشت هم نصيب او اون شده كه از نامدارترين شاعران كره‌جنوبي در سطح جهان به شمار مي‌رود.