حسین عبدلی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه پس از نوسانات بهای دلار، برخی از شرکتها اندکی قیمت لوازم خانگی را افزایش دادند و یا اینکه یک سری تخفیفهای ویژه آن را حذف کردند، اظهار کرد: به طور کلی در این مدت کاهش قیمت لوازم خانگی نداشتیم و افزایش قیمتها در برخی اقلام بین پنج تا 10 درصد بوده است.
وی با بیان اینکه مردم از برندهای معروف لوازم خانگی مانند سامسونگ، ال جی و اسنوا که در داخل تولید و مونتاژ میشود، استقبال میکنند، ادامه داد: تبلیغات کالاهای داخلی، از جمله اقدامات مهم اتحادیه در راستای تشویق مردم به مصرف تولیدات داخلی است تا آنها زمینه مقایسه با برند خارجی را داشته باشند.
نایب رییس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان لوازم خانگی اصفهان، تصریح کرد: بسیاری از برندهای لوازم خانگی که در بازار وجود دارد، مونتاژ است و اخیرا بسیاری از اقلام لوازم خانگی تولید شده در ایران، تنها برند خارجی بر روی آنها زده میشود و هیچ نشانی از ساخت ایران بر روی آنها نیست.
وی با تاکید بر اینکه به دنبال این سیاست، کارخانجات داخل یک برند را در انحصار خود قرار میدهند، اما این جایگاه هنوز ایدهآل نیست، افزود: برای نمونه در کشور کارخانهای که آمادگی مونتاژ دارد برخی از اقلام لوازم خانگی را که ممکن است تولید آن در ایران مقرون به صرفه نباشد را از چین یا ترکیه وارد و بقیه قسمتهای آن را مونتاژ میکند.
عبدلی خاطرنشان کرد: صنعت مونتاژ، صنعتی است که به تازگی وارد لوازم خانگی شده و از این طریق، مونتاژ تولیدات داخلی انجام میشود.