تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۹

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی از پیش‌بینی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک برای برخی مناطق شمال‌غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور طی امروز خبر داد.

احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز (دوشنبه 6 فروردين) در بخش‌هایی از ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی شده، گفت: در شمال شرق کشور بویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار، باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال سمنان و شرق گلستان وجود دارد، گفت: در برخی مناطق شمالغرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید با جهت غربی و شمالغربی و احتمال گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وظیفه در ادامه افزود: در برخی مناطق این استان‌ها سرعت لحظه‌ای باد ۱۰ تا ۱۵ متر بر ثانیه برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز با شمالی شدن جریانات کاهش دما در سواحل شمالی کشور و به تدریج در شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود، گفت: در اوایل وقت سه‌شنبه در بخش‌هایی از خراسان رضوی بارش پراکنده خواهیم داشت و انتظار می‌رود این سامانه به تدریج از مرزهای شمال شرقی کشور خارج شود و چهارشنبه نیز در برخی از مناطق شمالغرب بارش خفیف و پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به وضعیت هوای تهران با بیان اینکه بیشینه هوای تهران در روز جاری ۲۶ درجه و کمینه ۱۸ درجه خواهد بود، گفت: بررسی‌ها نشان داده که تهران دوشنبه نیمه ابری همراه با وزش باد شدید خواهد بود. همچنین سه‌شنبه آسمان تهران صاف اما گاهی وزش باد خواهد داشت.