تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۰

شهرداری تهران هر ساله و به مناسبت عید غدیرخم، برای برگزاری جشن‌های با شکوه این عید مذهبی تدارک ویژه‌ای فراهم می‌کند.

امسال نیز در آستانه عید سعید غدیر و به مناسبت هفته‌ولایت، شهرداری تهران فعالیت‌هایی را در مناطق مختلف شهر آغاز کرده‌است.

به گزارش همشهری، احمد‌‌نوریان، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری در این باره گفت: با هدف ترویج فرهنگ غنی غدیر و تفکر علوی ، ستاد بزرگداشت غدیر شهرداری تهران را از سال 84 تشکیل داده‌ایم.

وی با اشاره به برنامه های شهرداری تهران به مناسبت دهه ولایت، اظهار داشت:  برنامه‌ها از یک روز قبل از عید قربان با ایجاد 40 ایستگاه فرهنگی در کنار مراکز توزیع دام آغاز شد و تبلیغات محیطی مناسبی به همراه چراغانی و پذیرایی نیز در سطح شهر صورت گرفته است.

به گفته نوریان یکی از برنامه‌های مهم این دهه که به تاسی از مولا علی ع صورت می‌گیرد، رسیدگی به خانواده‌های مستضعف است، شهرداری تهران در هر فصل یک سبد غذایی بین خانواده‌های در معرض عسر و حرج توزیع می‌کند و این بار با همکاری کمیته امداد حضرت امامره بین حدود 10 هزار زن سرپرست خانوار سادات، سبد غذایی توزیع خواهد کرد.

وی اضافه کرد: از عید غدیر سال 84 راه اندازی مراکز مهارت آموزی کوثر ویژه زنان سرپرست خانوار را آغاز کرده‌ایم و در حال حاضر پانزدهمین مرکز آن نیز به بهره‌برداری رسیده‌است و این مراکز امر توانمند سازی زنان سرپرست خانوار را به طور عام در شهر تهران دنبال می‌کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین از افتتاح پارک الغدیر ویژه جانبازان و معلولان در منطقه 4 در این ایام خبر داد و گفت: به مناسبت عید بزرگ غدیر، با دستور شهردار تهران خدمات عمومی اعم از اتوبوسرانی و مترو به طور رایگان به مردم عرضه خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری جشن‌های متعدد در مقیاس محله‌ای و منطقه‌ای به مناسبت این عید سعید خبر داد و افزود: در شب عید غدیر جشن‌های متعدد با همکاری شورایاری‌ها در مساجد برگزار می‌شود و همچنین در روز عید غدیر 5 جشن بزرگ فرا منطقه‌ای برگزار می‌شود.

نوریان ادامه داد: شب عید در نقاط مختلف شهر تهران نور افشانی انجام خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری  117 عنوان برنامه توسط سازمان فرهنگی و هنری به مناسبت دهه ولایت و عید غدیر خم خبر داد.