همشهری آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ۷ هزار میلیارد تومان در سال ۹۷ بودجه مستقیم برای فقرزدایی داریم.

به گزارش ایسنا، علي ربیعی در بیست و چهارمین سفر استانی خود در دولت تدبیر و امید كه به استان ايلام صورت گرفته است، دو اولویت کاری دولت در سال 97 را فقرزدایی و توسعه اشتغال به صورت توامان اعلام كرد و گفت: در ذیل افزایش رفاه و کاهش فقر، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و کاهش آنها را تعریف می‌کنیم.

وي افزود: یکی از برنامه‌ها برای فقرزدایی و مقابله با فقر مطلق شناسایی و بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل است که خوشبختانه همه آنها به نام شناسایی شده‌اند که باید آنها را به مدرسه بازگردانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه دیگر در این زمینه را مسکن خانواده‌های دارای دو معلول به بالا ذکر و اضافه کرد: این کار یک کار مشترک است که در اواخر سال گذشته یارانه تسهیلات آن با موافقت دکتر نوبخت فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال 7 هزار میلیارد تومان بودجه مستقیم برای فقرزدایی داریم، گفت: این رقم منهای طرح تحول سلامت است که در سال 96 عدد بزرگ 40 هزار میلیارد تومان برای آن اختصاص یافت.